måndag 31 mars 2014

Vårhelg


Wow, en helt fantastisk helg  ( på alla sätt och vis! ) har passerat.

Vädret visade sig från sin bästa sida och vilken vårvärme helgen har bjudit på!

På premiärdagen i lördags kunde till och med ytterdörren stå öppen flera 
timmar, utan att det blev kallt. Säkert gjorde det sitt till också, att ni var så 
många som besökte oss. Ni spred mycket värme och glädje runt er!

........................

Hemma i uterummet har jag börjat vår/påskpynta lite smått.
Ett knippe björkris är pyntat med de vackraste vita fjädrarna;)



Titta, så fina de är! Som en liten blomma på kvisten...

Många påsar med fjädrar har följt med kunderna hem i helgen, som 
tur är hade jag beställt hem mycket för nu är de helt slut hos leverantören
och går ej att få tag på mer.

Men fortfarande finns några påsar hos oss i butiken


Den här helgen har vi verkligen invigt vårt uterum. Här har det dukats upp 
till mysiga grillmiddagar och med hjälp av extravärme och MASSOR med ljus
har vi suttit här till långt in på småtimmarna.

Enkel och snabb dukning, lite vårinspirerad:) De vita ljuslyktorna med 
silverfärgad insida sprider ett mysigt sken och i en av de större har jag 
petat ner en pärlhyacint. Fjäderkransen måste inte hänga på väggen,
här får den pryda bordet istället;)  Härlig vårkrans med små reden hänger 
mellan fönstren.

Allt kommer från Slottsboden Strömsholm, ljuslyktorna kostar 25:- - 45:- , 
fjäderkrans 59:- och vårkransen 98:-

  
Mjuk o go fjäderkrans som är väldigt lättplacerad.


Hemma har jag inte gjort så många planteringar än men i butiken 
har det blivit desto mer.
Små minipåskliljor i fönsterlådorna tillsammans med mossa och små 
söta dunbollekycklingar á 15:- 


Små och stora arrangemang i krukor är alltid uppskattat av kunderna
och det har jag pysslat med en hel del. 
Ser ni den söta fågelholken som sitter nedstoppad i urnan?
Den blev väldigt poppis igår när jag packade upp den och den ena 
kartongen efter den andra tog slut ( 25:- st kostar de och finns ett fåtal kvar)

Sent i fredags em när jag tyckte att butiken kändes ok, allt var uppackat och 
prismärkt och jag kände att jag kunde smita iväg för att handla jord och plantera.....

........ ja då dök lastbilen upp med ännu en JÄTTEleverans.
2 STORA pallar med varor ( den vänstra är över 2 m hög )



Förstås jättekul!!! Men jag insåg att allt detta hinner vi inte få upp under kvällen,
så kartonger stuvades in på vårt "lager" ( dvs kök och hall i butiken ) och lite 
har vi hunnit få fram under helgen , men resten står 
glatt och väntar på mig nu. Spännande, spännande!

Och som grädde på moset så har ännu en leverans med varor kommit nu på
morgonen!  Och det är ju det som är kul, att det händer lite nytt hela tiden.
Nya varor att fylla på med betyder också att det blir omändringar i butiken,
allt för att det ska bli harmoni och passa ihop;)


Söndagskvällen avslutades som sig bör med gofika:)
Men även om jag älskar att baka så räcker inte alltid tiden till och då
är det bra att ha något på lut i frysen;)  Frödinges mjölkchokladkaka 
provade vi igår när vi fick besök och den piffades upp med lite hallon och florsocker. 

Nu dyker jag ner bland kartongerna igen. Ha det allra bäst, så ses vi snart igen.

Kramar från Carina

Inga kommentarer: