måndag 5 maj 2014

Små förändringar


Små små förändringar men ändå gör de så mycket :)

När nya golvmattan kom på plats i uterummet så valde vi en ljusgrå
istället för beige som vår tidigare var.


Jag bytte ut mina vita sockersöta kuddar mot nya kuddfodral från 
PB Home i grått och vitt för att få en liten förändring och känner mig 
så nöjd!  ( Egentligen är kuddfodralen svart/vita men det är en så matt svart 
så den är mer grå... )


Kuddfodralen är 50 cm x 50 cm och kostar 150:- st och du hittar dem 
hos oss i butiken  ( och vi skickar gärna :)
Maila i så fall till info@slottsboden.com



Rosor på bordet är vardagslycka för mig och här i uterummet 
står de sig extra länge nu när det är kyligare om nätterna.

Vasen på bilden är en storfavorit eftersom den inte är så hög.
Perfekt att ha även på middagsbordet så man ser de som sitter 
mittemot ;)
Finns också hos oss i butiken och kostar 95:-


Elvis har också godkänt de nya kuddfodralen, här ligger han gärna
och sussar en stund.


Innerkuddar har jag i alla år köpt på Ikea och varit supernöjd med 
deras 50 cm x 50 cm fjäderkuddar men i förra veckan när jag var in och 
köpte de här så är jag inte lika nöjd tyvärr.... De nya från Ikea är inte alls 
så fluffiga som de varit tidigare... och kuddarna känns alldeles för platta.
Nu måste jag leta vidare... 


Och titta vad som står och väntar på mig...!
Kalkfärg från Annie Sloan ... och jag är så nyfiken på att få prova. 
Beställde dessa före påsk men har inte haft tid över till målning än. 
Men den som väntar på något gott...
Berätta gärna om du har provat den så jag får höra :)

Nu väntar en "ledig" dag på att få fyllas med diverse beställningar 
och små ärenden och ikväll blir det bubbel o babbel hemma hos en god 
väninna.

Vi ses snart igen!

Kramar från Carina

Inga kommentarer: