måndag 19 maj 2014

Sommarhelg


En helt fantastiskt härlig sommarhelg har svischat förbi och jag hoppas
ni också har njutit av härlig sommarvärme!
Nu får blomlådorna bo ute om nätterna och jag bubbar dem inte ut och in;)

Ännu fler blommor väntar på att inhandlas och planteras, ett kärt nöje!


Liljekonvaljerna blommar så fint och det är härligt att kunna 
plocka med sig en bukett och njuta av alla dofter ;)


Jag är så nöjd med min stora plåtbricka från Greengate som jag köpt här

Så fin att dekorera på olika sätt. Liljekonvaljerna hamnade i en värmestake
som jag köpt på samma ställe ;) och de kostar 30-45:-
Kuddfodralen som skymtar i bakgrunden är från PB Home  (150:- st) och 
inhandlade på samma ställe...


Det är härligt med alla dofter och i fredags när jag var iväg och 
handlade blommor till butiken så fick mängder med ljuvlig
lavendel följa med till butiken.


Ska försöka få tag på ännu fler denna vecka:)


Utanför butiken kan man slå sig ner en stund efter shoppingen 
och njuta av den fina miljön och kanske en glass?
Goaste Eva som hjälper mig i butiken hade med sig en bukett syrener
i lördags som fick pryda bordet.


Mellan hägg och syren...  


Och när jag stängde för dagen igår tog jag med mig den fina 
buketten hem, tyckte det var synd att den skulle stå kvar alldeles 
ensam tills på onsdag när vi har öppet igen. 
Och ser ni, nu får den "nya" ljusstaken vara vas istället!

Ha en härlig start på veckan! Vi ses snart igen!

Ni vet väl att ni kan följa mig och butiken på instagram?
Där försöker jag uppdatera flera gånger om dagen och privat heter jag
carinaharju   på instagram och butiken hittar ni på slottsbodenstromsholm

Kramar från Carina