fredag 23 maj 2014

Sommarvärme



Hur ljuvligt är det inte att få vakna till solens strålar på morgonen?

Det är en helt annan känsla än att bli väckt av väckarklockan även om 
man blir väckt mycket tidigare av solen ;)

Nu är det riktigt härliga sommardagar/kvällar och jag försöker njuta så 
mycket jag kan av allt vackert i naturen.

En bukett liljekonvaljer plockades på kvällspromenaden igår och 
doftar ljuvligt! De hamnade i den nyhemkomna vasen som vi packade
upp igår. Sååå fin med  vackra slipningar i glaset.


Blir förstås jättefin som ljuslykta också! Jag gillar när det finns många 
användningsområden!!!  69:- kostar skönheten  och kan kanske vara ett tips till 
kära mor nu på söndag?  En bukett liljekonvaljer och en fin vas:)


Igår, innan öppning så blev det en tripp till de stora och många 
växthusen där de "föder upp" mängder med fint ialla färger!

Jag blir som ett barn på julafton, ögonen tindrar och jag blir 
alldeles till mig av allt vackert! Jag älskar att besöka vanliga 
blomsterbutiker men det här blir något alldeles extra!
Hela hav av blommor, ena sidan är röd, andra sidan är rosa osv. 


Jag strosade runt mellan blomraderna och handplockade de vackraste
blommorna jag hittade till butiken :)
Lite fick följa med till butiken igår och resten tar jag med imorgon ;)


Jag packar bilen knökfull med blommor och jag lyckades även få med 
en hel del till mig själv som ska planteras här hemma idag.
30 vita pelargoner och 25 vita lobelia samt några små färgklickar.

Någon gång måste jag komma ihåg att ta ett foto när bilen är 
fullpackad med blommor, hihi.

Efter en timme inne i de varma växthusen är det skönt att sätta sig i bilen
och slå på air condition ;)



Väl hemma igen satte jag mig ner en stund och svalkade mig med en
iskall och läskande fläderdryck som jag köpt här


Lite lagom bubblig och såååå läskande och god!
Finns även med pressade hallon och den är också supergod!
Och givetvis ska de drickas iskalla!



Mycket snyggt har packats upp på hyllorna denna vecka och 
Eva och jag har haft fullt upp med att göra plats för allt nytt.

Dessa muggar är riktigt snygga och kostar endast 59:- st
Snygga att blanda antingen enfärgat/randigt eller också en av varje ;)


Och så har vi fått hem gott knäckebröd i fina former och 
förpackningar!  Små  knäckebrödsminiälgar , hjärtformat
dinkelknäcke, minimys med solrosfrö och flingsalt  + ytterligare
ett par sorter som inte kom med på bild. Tapasmys, chili och flingsalt
och sommarknäcke med bland annat gräslök. 

Allt bakat med forntida sädesslag som KRAV-odlas av Wästgötarna.

Gott till helgmyset och även en fin present att ta med sig när man 
är bortbjuden. 


Idag väntar en ledig dag och jag tänker strunta i änglatofflorna 
som dansar runt på golvet och bara vara utomhus så mycket 
jag orkar!  
Igår kväll efter stängning for jag iväg och uträttade alla ärenden
som stod på agendan idag. Ni vet fylla kylen, handla hundmat, 
köpa jord och mera växter (!) och så några till ärenden. 
Jag landade hemma vid 21- tiden men vad gör det när det fortfarande
är ljust ute och det är en ljummen sommarkväll och jag visste att idag
kan jag bara njuta hemma!

Det svåraste blir nog att ignorera alla göromål inomhus... men 
jag ska göra så gott jag kan. De här fina dagarna är så få och det 
gäller att ta vara på dem så mycket som det går.   

Hoppas ni också njuter av allt vackert ute!
Förr eller senare kommer det en regnig dag och de där göromålen 
inomhus finns säkert kvar då ;)

I helgen har vi öppet som vanligt, lördag o söndag 12 - 16

Ni är förstås hjärtligt välkomna att besöka oss!!!

Kramar från Carina

Inga kommentarer: