fredag 30 maj 2014

Sturehof och gardiner


Hej hopp härliga fredag! 

Gråttigt väder här men på mitt köksbord står en pelargon och 
strålar i en vacker Sturehofskruka :)

Sååå himla vackra och jag är så glad att vi nu har dem hos oss 
i butiken, de finns i 3 olika stl och den på bild är vår största.


Varje kruka är ett eget litet konstverk ;)


Vi har även fått hem en ny gardin/dukserie i vitt med vita rosbroderier.
Här syns duken som är 90 cm x 90 cm och det finns även flera mindre 
dukar samt en löpare i serien.


Äntligen tog jag mig tid och hängde upp nya gardiner även hemma.
Här i köket trivs jag allra bäst med längder som inte går ända ner till 
golvet och jag gillar även omtag eftersom vi springer in och ut genom 
altandörren hela tiden.


Närbild på det fina rosmönstret.


Och en gardinkappa i metervara! 
Sååå fin med rosbroderier.


Närbild igen.


Omtag.


Härlig sommarserie med både gardin, dukar och krukor :)

Idag väntar en ledig dag på att fyllas med något skoj.

Från och med imorgon har vi öppet veckans ALLA dagar hela sommaren.

Juni 12 - 16, juli 12 - 17  Augusti  12- 16

Hjärtligt välkomna att besöka oss i Slottsboden Strömsholm!

Ha en härlig helg. Vi ses snart igen.

Kramar från Carina


Inga kommentarer: