fredag 26 februari 2016


H a p p y     f r i d a y !

Senaste inläggen har varit från butiken så idag kommer ett hemifrån ;)

Ibland hittar man de allra vackraste blommorna och så var det häromdagen. 
Ljuvligt stora vackra svagt rosa ranunclar i en bukett och jag köpte även en bukett 
med tistlar och blandade dem. Tycktre det blev en ljuvlig mix med det söta blandat med det
lite mer "vilda" och busiga :)



Står mitt på matsalsbordet och sprider glädje!


Den här veckan har bjudit på härliga soliga dagar och visst är det underbart när 
rummet badar i solsken?


På soffbordet står en bukett med vita anemoner blandat med blåbärsris;)

Skultunas ljusstakar Lilja är mina favoriter och du hittar dem även hos oss i butiken ;)


Så vackra och tänds varje kväll:)


Vår soffhörna ;)


På skänken står en salig blandning med vaser och Skultunas 5armade ljusstake.
Körsbärskvistar i blom, videung och så ramlade jag över en bukett med fantastiskt
vackra franska tulpaner. Låååånga stjälkar så jag var tvungen att kapa en bit för att få dem
att passa i en vas. Men de är otroligt vackra och böjer sig ner över bordet.




Blommor är min stora last här i livet men det är absolut ingen last jag vill bli av med :)




Här på bordet står mina tulpaner som jag plockade i Ulriksdal förra helgen.
De har slagit ut så fint och är fortfarande så vackra.


Buketten i eftermiddagssol :)

Nu ska jag sätta fart. Vi  har Susanna ( dottern) och barnbarnet Loui hos oss i 
några dagar när Robin är i Sälen och tränar inför Vasaloppet. De är ute på promenad 
just nu med Elvis och jag ska fixa i ordning lite här hemma. Snart dags för lunch för en
liten go kille;)  Och till kvällen väntas alla de andra barnen med respektive hem på en 
spontanmiddag så jag ska göra en djupdykning och se vad vi hittar på;)
Något gott till kvällsfikat måste också fixas!

Känns som en toppenfredag!!!

I butiken är det öppet som vanligt och vi hälsar er glatt välkomna!!!

Ha en skön fredag och en härlig helg!

Kramar från Carina

Inga kommentarer: