måndag 15 februari 2016


Hej hopp till en kylig men strålande måndag! 

Den här helgen hade vi ett litet projekt att ta tag i och nånstans i min vilda 
fantasi så trodde jag att vi skulle hinna med det under helgen ;) Haha, det borde jag 
ha räknat ut att vi inte skulle hinna...

Vår hall består av vitmålad bröstpanel och en reliefmönstrad tapet som också är vitmålad.
Likaså är dörrar och foder vita. Men nu är det några år sedan vi målade och det började se 
lite "halvdant" ut och behövde en uppfräschning...  Och köket har en ljusbeige tapet som jag 
 en gång tyckte var snygg ihop med våra kökssnickerier som inte är kritvita... Men sista året har
jag stört mig på att det känns så "gult" inne i köket. Och nu när vi ändå tänkte köra på och 
måla en hel helg så kunde vi ta tag i bägge rummen :)



I fredags var jag iväg och inhandlade färgburkar, spackel, roller, penslar osv.
Skönt att ha allt hemma! Men inte så lockande att börja med en fredags kväll... 
Dels mörknar det fort och vi "har ju hela helgen" på oss :)


Och så lockade fredagsmyset med färska räkor förstås :)

Men lördag förmiddag efter promenad och frukost drog vi igång. Jag tvättade allt med 
målartvätt och mannen spacklade glatt. Men sen visade det sig att spacklet ska torka 24 tim
så då fick vi en liten paus ;)
Haha, passande nog hade dottern frågat om vi kunde hämta en jacka i Eskilstuna
som hon beställt till Loui och vi tyckte det lät som en bra idé!



På så vis hann vi med shopping, lunch och gofika ;)

Hemma igen sen eftermiddag och då for mannen iväg på hockey och jag 
tillbringade ett par timmar i butiken för att fixa litegrann. Ja och sen var det dags att
börja med middag och ni förstår ju att det inte blev mycket gjort hemma den dagen :)



Tog tillvara på lite av resterna från fredagen och gjorde en Toast skagen till förrätt
och sen blev det grillat ;) En mysig lördagskväll och vi hamnade framför tvn och kikade
på Mello lite senare :)


Vi var uppe ganska tidigt på söndagen för att fortsätta med måleriet ;)

Alla hjärtans dag och jag fick en ljuvlig bukett med mörkt röda rosor, sååå vacker!
Röda rosor brukar jag nog aldrig köpa men mannen väljer gärna det när han köper
blommor;)



Och nu står de mitt på matbordet och sprider glädje!

Vi målade på hela förmiddagen och hann med mycket innan det plingade på
dörren och vi fick ett mysigt besök av barnbarnet och hans föräldrar ;)



Och självklart låg det ett alla hjärtanspaket och väntade på Loui :)
Det blev ett mysigt avbrott med fika innan vi fortsatte dansa runt med penslar och 
roller en stund. 

Och vi hann i alla fall med att måla köksväggarna en vända och så alla snickerier i
hallen ( dörrarna är kvar ) innan det var dags för kalas ;)



Min goa väninna och barndomsvän Lollo fyller år på Alla hjärtans och vi for 
iväg för att fira henne. 


Sen kväll innan vi var hemma igen och den fick avslutas med soffhäng och 
hämtpizza :)

Summa summarum, en härlig helg med lite av varje!

Nu får vi leva några dagar till med att köksmöblerna står ihopträngda och jag knappt kommer in i varken kyl eller diskmaskin och rörigt blir det överallt, konstigt nog;) Men vad gör det? 
Idag väntar besök hos revisorn så måleriet får vänta till morgondagen :)

Och solen strålar och jag har ett stort leende i ansiktet :)
Ha en toppendag!

Kramar från Carina



Inga kommentarer: