fredag 5 februari 2016


Hej hopp och redan fredag!  Tyckte nyss jag satt här och skrev i måndags morse...
Inte klokt vad fort tiden rusar på men inte mig emot, vi kommer närmare och 
närmare vårmånaden ;)

Min nyloppade spegel har kommit upp på väggen lite snabbt provisoriskt.
Det satt redan en spik där som jag hängde upp den på. Vill känna mig för litegrann.
Snyggast vore väl om den satt på samma höjd som fönstret ( nederkant ) men jag vill
gärna att det som står på skänken ska spegla sig i den och då vill jag inte ha upp den 
för mycket. Världsliga problem att brottas med :)

Veckan har gått i kartongernas tecken, vi har fått många leveranser till  butiken 
och det blir mängder med emballage att ta rätt på. Men ååååh, så kul det är med allt
nytt som packas upp och nu känns butiken vårfräsch. 

Men i måndags  (efter revisorn )hann jag med en tur på stan tillsammans med döttrarna och barnbarnet.


Lunch tillsammans på Global living och Loui valde pannkakor igen ;)

Sedan blev det shopping och vi hittade lite smått o gott.


Jag hittade så glada blommiga stövlar som fick följa med hem ;)

...........................


Och ingen har väl missat att det är Nutelladagen idag? 

Passar extra bra eftersom vi fått en stor leverans från Nicolas Vahé nu i veckan 
och bland annat finns hans "nutella" hos oss i butiken. Kan även tipsa om den med 
vit choklad och nougat. Bägge är supersmarriga!


Så titta gärna förbi oss och köp med dig en burk ;)


Såååå god tillsammans med glass! 
Och varför inte servera i de fina kopparna vi har till specialpris i butiken?
Jättefina även till dessert! Jag gillar när man kan använda saker på flera sätt :)


Behind the scenes.... ja alla dessa foton som tas till butiken är förstås jätteroliga
att fotografera och ibland måste man "offra" sig och äta upp det goda. Så blev det igår 
kväll med glassen och de olika chokladsåserna (nutella) som jag fotade ;)

Pannkaksbilden jag tog tidigare på dagen blev dock inte "uppäten". Jag skrapade bort
grädden och lät Elvis få liiite pannkaka. Bären slank ner i min mage....


Mums!


Här ser ni de fina kaffekopparna som vi just nu har till specialpris!
Jättefina att även servera dessert i !!!


Smaksatt salt ( ännu fler sorter finns i butiken ).....



.....smaksatt olivolja.....


.....goda röror till plockmaten......


.....tillbehör till ost och kex.....


......pesto i olika smaker. Ja, mycket gott finns att välja på hos oss!


Och så har vi fått hem en jättegod tomatsås! Bara att blanda i köttgrytan, pastasåsen
eller där du vill smaksätta :) Hjärtpastan passar extra bra nu till Alla hjärtans dag :)

Mycket godsaker har kommit hem men vi har även fått hem smycken. Bud to rose 
kom redan förra veckan och nu har även Vågas vårnyheter kommit!

Massor med inredning och även textilier har packats upp, men allt har inte hamnat 
på bild än;)



Nu väntar en solskenspromenad innan det är dags att ta itu med dagen :)

Ha det allra bäst!

Kramar från Carina

Inga kommentarer: