tisdag 23 februari 2016


Oj, helt plötsligt har en dryg vecka gått sedan jag var här inne på bloggen!
Mycket har hänt och det har varit full fart mest hela tiden ;) Mängder med nytt har 
kommit till butiken och förra veckan packades det upp massor med vårnytt!!!

Idag visar jag er lite bilder från helgen som gått :)

Lördag morgon gav vi oss iväg på en liten shoppingtur och vi åkte till Täby centrum.
Ett shoppingcenter som jag gillar, tycker att "allt" finns samlat där och jag gillar det
snäppet bättre än det nya Mall of Scandinavia :)

Inga bilder från shoppingen men det blev besök i många butiker :)


Lunch på Vapiano och det kan varmt rekommenderas! Sååå gott och fräscht.
Vi valde varsin pastarätt, jag med kött och mannen med skaldjur. Så kul att stå
och kika när kocken lagar vår mat direkt på plats. 

Sen var vi laddade för några timmars shopping igen. Hittade dock inte så mycket 
men alltid följer några påsar med hem ;)

Senare på eftermiddagen åkte vi vidare till mitt favvoställe - Ulriksdals slottsträdgård.
Åååååh vilket ställe! Bodde jag närmare så skulle jag vara där minst en gång i veckan :)


Doften av syren är oslagbar!



Wow, den här blomsteruppsättningen var magisk! Stor och maffig :)


Härinne ska man gå länge, varv på varv och bara njuta ;)
Och ja, jag träffade på allas vår Bosse ( Bo Rappne ) men den här gången var jag 
inte så pinsam och ville fotografera :)


Och en fika eller lunch är obligatorisk (tips: på vardagarna serveras deras goda 
vegetariska buffé). Vi valde eftermiddagsfika denna gång men det är inte lätt att välja
bland godbitarna. Massor med gott och de är även vackra för ögat!




Ett hav av vit mårbacka!


Underbara blomsteruppsättningar :)


Tulpanhav med självplock  och varje "låda" innehåller en egen sort. Jag fick 
glädjefnatt och ville plocka allt! 
Men sansade mig och till sist blev det en bukett till mina föräldrar (som var hundvakt)
och en till mig själv ;)


Jag plockade med löken kvar och satte ner dem såhär i vasen :)
Jag valde en vit papegojsort till mig själv och mor fick en med "fransar".


Hemma igen sen lördagskväll och vi hamnade i soffan framför mello med
lite smått o gott att äta.
En härlig dag med mycket inspiration!

Söndagen tillbringade jag i butiken och träffade glada kunder och det är också
sånt som ger härlig energi!


Mamma hade gjort en så smarrig halloncheescake till oss och den smaskade vi i oss
på söndagskvällen till kaffet :)


Avslutar med en bild hemifrån köket där jag sitter nu med kaffekoppen nära till
hands. Hörde att DHL var här alldeles nyss och lassade av en pall varor till oss så
jag ska ge mig ut och se vad det är för fint vi får till butiken idag :)

Solen skiner och jag har vårpirr i magen och ett stort leende i ansiktet:)
Ha det gott! Jag kikar in imorgon igen för att visa er mera fint!

Kramar från Carina

Inga kommentarer: