måndag 8 februari 2016


Vårpirr i magen - har ni också det?  Kan man få annat när solen skiner,
fåglarna kvittrar och termometern visar på 9 plusgrader?  Precis så var det igår och
det ser ut att bli en lika härlig dag idag igen!

Min helg har varit toppen och försvann i en blinkning men nu känns det helt ok med
en ny spännande vecka ;)


Söndagen bestod av barnbarnsmys hela dagen och det är helt underbart med
den här goa lilla killen. Han pratar och pratar och är förstås världens goaste :)

.............................


I butiken är det full fart och det har kommit hem såååå mycket snyggt!


Dessa textilier är några av nyheterna. Löpare och dukar med broderier och spets.

Den här veckan väntas ännu flera leveranser med finheter :)

............................


I lördags var jag och gratulerade min fina kollega Eva som fyllde år :)
Hon bjöd på så mycket gott !!!

.............................


Efter kalaset for jag hem och hamnade mitt i middagsförberedelserna.
Mattias (sonen) och Mirelle kom till oss och Mattias svängde ihop en supergod 
hemlagad skagen och bjöd på en klassisk Toast Skagen till förrätt.
Mannen fixade whiskeyflamberad entrecote och till de gjorde vi en supergod potatis
som jag sett recept på några dagar tidigare. Glömde fotografera dem men de kan 
varmt rekommenderas. 
Skiva ca 10-12 potatis tunt tunt. Häll dem i en bunke, blanda med smält smör och en
rejäl näve riven parmesan. Salta och peppra. Smörj en muffinsplåt ( en sån där med
12 hål ni vet ), lägg potatisen i lager i muffinsformen så att varje hög blir lika stor. In
i 175 graders varm ugn ca 1 timme. 
Enkelt och gott och såg ut som "potatisrosor" när de var klara :)

..................................


Jag har plockat rabarber på Ica så igår när vårkänslorna bubblade var det dags 
att göra något gott med dem :)


Söndagskvällen avslutades med rabarberpaj och glass :)

Ha en härlig start på veckan så ses vi snart igen!

Kramar från Carina

Inga kommentarer: