måndag 13 juli 2009

Äntligen sol...




Vaknade av solens strålar och det känns underbart!

Nu hoppas jag att det har regnat färdigt för ett tag.

Jag började dagen i solen med hemmagjord musli, sååå gott!



Receptet hittade jag i Sommarens söta , av systrarna Eiserman

( De fina frukostskålarna finns hos oss i Slottsboden )

Hela boken är fylld med läckra recept.






Jag känner mig lite som Bambi på hal is... käre mannen överraskade mig med en laptop för ett tag sen och nu håller jag på att bekanta mig med den.

Och det går lite knaggligt må jag säga, men ge mig bara lite tid!





I fredags fick vi hem så söta tygpåsar i vitt med en liten broderad ruta.



Två stycken fick följa med hem och hamnade på köksbänken med lite kryddväxter i.



Hoppas ni har haft en skön helg och är redo för nya veckan. Här har vi firat tillsammans med yngsta dottern Linnéa. Efter några pirriga dagar fick hon äntligen veta att hon kommer in på sitt första handsval i gymnasiet till hösten, frisörprogrammet.

Gissa om hon är lycklig!

Nu väntar en mugg kaffe i solen!

Ha det så gott!

Vi ses snart igen.

Kramar från

Carina

9 kommentarer:

Uttan sa...

Underbara bilder.
Müsslin ser jätte god ut.Nu blev jag sugen på frukost.
Får nog väcka mannen nu dax att äta.
Han har jobbat hela helgen så han fick sova en stund nu på morgonen.
Så söta påsar med kryddorna i.
Så kul att Din dotter kommit in på den skolan hon helst ville.
Nu hoppas vi på en fin dag.
Kram!

Dubbelörn sa...

Stor grattiskram till Linnéa! :)

LantlivsAnette sa...

Gomorron därborta !!
Åhh grattis till dottern, det är höga poäng för frisörlinjen..kanon att hon kom in, vad glad hon måste ha blivit !!
Lycka till med målningen av bordet, visa oss sen..
Kraam Anette

Min Skattkammare sa...

Visst är det ljuvligt befriande att få se solen igen!
Men sommaren springer fort......
Nu måste jag sätta fart.....stress....jäkt! ;o)
Önskar dig en fortsatt skön sommar, vännen!
Skulle vilja få tid att göra ett besök.
Ja...förresten, får jag låna en bild av dig på gardinerna som jag också säljer? Jag ids inte sryka dem och fota....;o)
Mås så gott!
Kram Kicki

Gårdsromantik sa...

Grattis till dottern - är nog inte det lättaste att komma in på den linjen!

Så mycket fint du fått hem - skall läsa ikapp det jag missat under flytten.

Kram Maud

Patricia sa...

Här lyser solen med till och från idag...jätteskönt, nu längtar jag efter sol och semestervärme, så där lite lagom varmt om jag får bestämma.. =)

Kul med hammagjord müsli, det har jag tänkt göra så många gånger men det har inte blivit av.

Va roligt att Linnéa kom in på sin linje...jätte-Grattis till henne.. =)

Nu ska jag ta mig en funderare vad jag ska hitta på för projekt idag...första riktiga semesterdagen.. =)

Ha en bra dag!
Kram Patricia

Min Skattkammare sa...

Tack snälla.....jo, jag hann se att du skrivit. ;o)
Då lånar jag den.......
Kram igen!

Alicia sa...

I love homemade muesli. Boxed never tastes the same. Congratulations to your daughter!! Just think soon you'll get free hair styling!!
Have a lovely week & I hope the sun stays for you.

Sallys hus sa...

Hallå där vännen!

jag är usel på att blogga just nu..
Jag bara målar o målar....;)
Vad mycket fint du visar...både som du köpt o som du säljer....
Du har väl kvar min almanacka??

Hur har du det på tisdag nästa vecka??
Är du där då?
Tänkte ta Kajsa med mig o komma då.

Ha en härlig dag!
Kram Katarina