fredag 4 december 2009

Lite nytt...




Igår packade jag upp en hel del nytt i butiken , det var många go´bitar!
Zinkhink i 3 storlekar . Här är den största med tallris och fina spegelhängen.
Spegelglaset ser så där "gammalt" ut och så är det en liten bladranka i kanten,
det finns en oval och en i hjärtform á 30:- /st.



Nu flyttar den ena granen efter den andra in i huset.
Här är mellanstorleken, precis lagom för en liten gran!
Hinkarna har trähandtag och små etiketter med text fram.


Och mera fattigmanssilver!
Härlig "flasklykta" som även är fin att hänga och flera enkla ljuslyktor.
Runda speglar till dekoration i 2 storlekar, i samma utförande som hängena,
dvs spegelglaset ser lite gammalt och dimmigt ut och så bladrankan runt om.
Finns även en stor spegel, ca 30 cm i diameter!



Ja, lyktor får man väl aldrig för många av?




Och redan fredag igen!
Snart får vi tända det andra ljuset.





Den här söta struten i antik mässing har också kommit hem nu i veckan.
I år får nog några såna här strutar hamna i julgranen,
kanske fyllda med lite julgodis.
Idag är jag ledig och ska pyssla lite hemma,
men i helgen är jag på plats i Slottsboden
igen!
Öppet lördag 10 - 14 & söndag 12 - 16
Hjärtligt välkomna!

Ha en riktigt skön helg med mycket glädje, glögg och pepparkakor!

Kramar från Carina






9 kommentarer:

Lissboden sa...

Hej Carina!
Vad mycket fint du visar. Du har verkligen näsa för att hitta vackra saker.
Spegelfaten var såå fina!
Lycka till med försäljningen i helgen!
Kram/Maria

Vero sa...

Flasklyktan är ju jätteläcker. Det är så mysiga bilder som du visar på bloggen. Tycker om att komma in till dig och "mysa".

Anonym sa...

Så mycket fint som vanligt :)
Jag tackar för reklam om vår lilla marknad med kaffebröd från mitt lilla hembageri www.himmelsbergahembakt.se där ni kan se mer info om marknaden.
kram Elina

Photo by Maria sa...

Ja så kom det ännu mera vill-ha-saker ;-) Njut nu av fredagen..

Kram
Mia

Golden&Vitt sa...

Åh vad fina saker du visar, hinkarna är superfina, dom kan man aldrig ha för mycket av:)

Fattigmans lyktan är såå vacker, måste kika in i butiken.

Ha en mysig 2 advent
Kram/annika

Patricia sa...

Jaha, en massa nya fina saker igen... du har Julafton hela tiden... =)

Ja det är en massa smålådor och fack här o var så där finns mycket man kan gömma... =)

ha en fortsatt skön helg!
kram Patricia

Patricia sa...

Jodå det är små pyttiga låder i de snidade delarna vid sidan om mitt-luckan, och det är en breda men låg låda som ser ut att vara 3 smålådor men är en "stor" och den sitter ovanför luckan... ha ha

Ja jag tänkte först när jag läste Idol...men vad är det för dag idag...jag såg ju Idol i går... ha ha...skönt att höra att fler än jag är vimsiga eller har du druckit för mycket glögg.. hi hi.

Kram

Min Skattkammare sa...

Hej Carina!
Jag är på språng....har läst din kommentar, jag hör av mig!
;o)
Lycka till idag!
Kram Kicki

Hos Syster Olga sa...

Ja du har nog fullt upp nu,saknar dina kommentarer...hihi. Men jag vet hur man är själv, man tittar in hos alla men skriver inte varje gång.Ska bli kul att komma till dig på partaj på onsdag,köpa lite juklappar och sånt.Jag tycker om dina fina paket med cellofan,så perfekt juklapp.Fyll på butiken nu så vi har mycket att shoppa..hihi

Kram Outi