onsdag 26 maj 2010

Kloka ord





Lev idag. Inte sen när vi gjort än det ena än det andra.

Hur ofta säger vi inte att vi ska göra saker senare? När barnen blivit större, när vädret

är bättre, när... ja, listan kan göras lång.

Vi har fått hem en ny sändning med fina smycken till butiken , halsband, armband

och massor med fina berlocker. Bland annat det här långa halsbandet med berlocken "lev idag". Det blev genast min favorit!



Nu finns det mycket fint att välja på, kanske till dig själv eller som present?






Mängder med olika berlocker, från 29:- - 99:-
Lösa kedjor i olika modeller finns också om man vill skapa sitt eget halsband.




Tvålar och doftljus finns med många olika dofter. Det här kanske kan vara något till
mors dag ? Eller för att glädja en kär mor vid något annat tillfälle?
De säljs separata, men här har vi gjort en liten "presentpåse".






Här är en bild från matbordet i vårt vardagsrum. Jag ville visa lite annat nytt som
vi har packat upp nu i veckan. Duken med monogram är en efterlängtad nyhet,
90 x 90 cm. Kan även beställas i större storlekar, och snart kommer även löpare och
små dukar hem till oss i butiken.



Närbild på broderiet.






Igår packade jag upp servetter och fina tändsticksaskar med många olika motiv.

Jag älskar fina servetter och det är något jag ofta handlar när jag ser något nytt och fint.

Även mängder med fina gratulationskort packades upp igår och nu har vi mycket
att välja på inför alla bemärkelsedagar och avslutningar m.m.
Nu ska jag ta reda på alla tomma kartonger som blir över och det blir en hel del vill jag lova! En tur till återvinningen står på dagens "att göra - lista"!
Ha det så gott och tack för att du tittar in här!
Kramar från
Carina





4 kommentarer:

Min Skattkammare sa...

Hej där!
Många fina tips till lilla mor har du i Slottsboden!
Ja, nu är vädret lite bättre, men några stänk kommer det nu....
Jag har invigning av Kalascaféet på Midsommardagen, sen rullar det på så länge vädret tillåter.
Hjärtligt välkomna är ni! :o)
Ha en fin dag!
Kramar Kicki

Photo by Maria sa...

Så mycket fint du fått in..
Smyckena är jättefina och servetterna och askarna ljuvliga med sina rosor..

Kram Mia

Vita små hjärtan sa...

Så fina smycken!
Å det monogrammet gillar jag jättemycket!!!
Ha en mysig kväll.
Kram Agnetha

Zun sa...

Så sant. Att leva idag är svårare än det låter, men så otroligt viktig.

Nu ska jag kika in i butiken, tror bestämt att jag har lyckats missa den tidigare ;-)

Ha det gott!
/Zun