fredag 1 oktober 2010

Helgmys





En ängel med en ros i handen och en skål formad som en ros bredvid sig,
en riktig liten goding!
Ja, nu är butiken knökfull med vackra saker att förgylla tillvaron med.
Och fler paket väntar på att packas upp, just nu står det kartonger från 2 olika
leverantörer och väntar på mig. Julafton igen!!!







Underbara krukor, de finns i 3 olika varianter med rosor på kanten.





De senaste dagarna har hösten visat sig från sin allra bästa sida,
vi har haft soliga och fina dagar och för mig får det gärna fortsätta så här ett tag till.
Kursiv


Och idag är det redan fredag igen och ny månad. Himmel, så fort veckorna går!
Tack för alla fina kommentarer om trappen! Jag njuter av den varje dag och blir glad
så fort jag ser den.




Till fredagsfikat idag blir det något riktigt smarrigt, en "doppklubba" i choklad
från Ampan . Farligt goda!!!
Så här står det på etiketten:
Kursiv


" Sänk ner pinnen i en mugg varm mjölk, kaffe eller vatten. När chokladen börjar smälta, smaka av och njut. Fortsätt doppa i omgångar. Drick sedan upp det sista".


Klubborna finns hos oss i Slottsboden i 3 olika varianter. Ljus eller mörk choklad,
och den tredje varianten är smaksatt med en rökig whiskey.
Nu önskar jag er alla en riktigt mysig hösthelg fylld av glädje!
Kramar från Carina

4 kommentarer:

Lissboden sa...

Hej Carina!
Vad mycket fint du fått hem och visst känns det som julafton varje dag nu.
Jag har bara svårt att hinna med allt eftersom jag arbetar mycket på skolan också.
Er trapp blev superfin, det är mycket finare med vitmålat istället för furu. Vi gjorde samma sak för flera år sedan så det är dags för en renovering igen. Märkligt nog är det alltid något som behöver göras om det ska vara fräscht i huset.
Kul att du också gillar Angel, visst är den lite tung men så himla läcker.
Må så gott och tack för din hälsning hos mig!
Kramar från Maria

Photo by Maria sa...

De klubborna är så himla goda, iaf i varm mjölk.. I vatten har jag inte testat och kaffe dricker jag inte..

Vilka härliga krukor, de gillade ju jag..

ha nu en bra lördag..

Kram Mia

Lilla hjärtat sa...

Hej! Jättefina krukor kan tänka mig dom med hyacinter och amaryllis till jul!!!
Ja du denna päls. Jag skulle också vara jätteduktig efter trimmningen. Men vad tovor det blir!!! Jag har klippt Selma igen. Hon var hos hundfrisören för 2 veckor sen.Jag vill gärna att hon ser välvårdad ut och det gör hon när hon blir klippt. Hon blir inte heller lika smutsig när man är ute i skogen eller så.Men visst vore det kul om hon verkligen såg ut som en bolognese.Men jag har vant mig vid att se henne med mindre päls.Tyvärr så har jag inga supertips till dig!
Kram

katarina sa...

Hallå där!

Mmm...när varorna kommer då är det julafton...aldrig är det så roligt att jobba som då.
kram o ha en härlig vecka!
katarina