måndag 26 december 2011

Annandag jul



Gottebordet fylls på med jämna mellanrum men nu börjar det tack och lov sina i

skafferiet.


Hoppas ni har haft sköna juldagar!

Här har det varit underbart. Julafton firades tillsammans med alla barnen samlade,

samt mor- och far-föräldrar. God mat, kärt umgänge, spel och glädje får

känneteckna den dagen. Sent på kvällen for döttrarna iväg till sina pojkvänner,

men sönerna övernattade och vi satt uppe länge, länge.

Juldagsmorgonen blev det en lååång sovmorgon innan vi åt frukost tillsammans och sen bestod dagen av VILA.






Annandagen har också gott i lugnets tecken, men nu har jag nyss satt igång med

att baka inför morgondagen. Imorgon blir jag ännu ett år äldre och jag vill gärna

bjuda på något nybakat och gott.





Jag har redan börjat plocka bort några "juliga" saker. Inte allt förstås,
men jag rensade lite här på "öppna spisen" för att få det lite "renare".

Julkuddar och lite andra julsaker har också fått flytta ner i lådan igen.



Tack för alla tips ( både här på bloggen och via mail ) om hur jag ska klara mina
julrosor. Jag ska göra mitt bästa och ni får säkert se hur det går sedan.


Nu är det dags att baka tårtbottnar. Imorgon är det min tur att välja vilken

sorts tårta det ska bli och jag har valt en "ful" tårta. Marängtårta med hallon och

grädde. Den blir aldrig speciellt vacker men brukar vara omtyckt och försvinna i ett nafs!


Ha det allra bäst!


Kramar från Carina












3 kommentarer:

Marita sa...

Grattis vännen på födelsedagen, om än lite för tidigt!!
Vilka vackra bilder du visar av ditt vackra hem!
kram, Marita

Anonym sa...

STORT GRATTIS på din födelsedag!
Önskar dig en fin dag!

Kram Birgitta J.

Vitspets sa...

Stort Grattis ..... Kram Karina