måndag 23 januari 2012



Nu är inspirationen på topp!


Tre dagars traskande på mässan satte dock sina spår, det känns i både ben och fötter

men framför allt i huvudet efter en heldag på mässan. Många nya intryck, mängder

med snabba beslut att fatta. Men jag känner mig väldigt nöjd, vi har hittat mycket

fint och jag hoppas det kommer att gillas av alla kunder.





Mycket pasteller var det förstås och jag kan glädja många kunder med att nu kommer de

små pajformarna hem igen! Dessa fanns för 2 år sedan och många är ni som fortfarande

frågar om dem! Förutom i pastellfärger kommer de även hem i ett par andra färger!



Och ser ni de ljuvliga gratängformarna på bild? Sååå snygga och dessutom till kanonpris

så det kan inte bli bättre!

( dessa kommer också i ett par andra färger )







Vi har haft underbara dagar i huvudstaden och även mysiga kvällar. Vi bodde på

ett charmigt hotell i Gamla stan och har haft det så bra!


Men visst var det skönt att få landa hemma i TV-soffan i lördags kväll och hoppa

i myspysdressen. Borta bra men hemma bäst.





Söndagen gick i kalasandets tecken. Vi hämtade hem Susanna och pojkvännen från

flygplatsen på eftermiddagen och sedan blev det kalas för släkt och vänner.


Jag gjorde det enkelt för mig och bjöd på salladsbuffé ( Susannas önskan ). På så vis behövde jag inte stå och laga mat ( förutom att koka pasta och ägg ) utan kunde bara pytsa upp

olika tillbehör i skålar och var en blandade sin egen sallad. Smidigt och enkelt.


Till kaffet blev det köpetårtor och köpta chokladbollar som piffades upp litegrann

genom att stoppas ner i små söta muffinsformar.






Idag blir det en lugn dag i slow motion, en elak infektion har slagit sig på mina

luftrör och min astma som jag inte känt av på många år har slagit till med full

kraft igen. Men det får bli medicinering och några vilodagar så är nog allt bra

snart igen!

Ha en fin start på veckan alla ni goa!


Kramar från Carina












3 kommentarer:

Vitspets sa...

Åhh såå mycket fint ...
Kram Karina

Patricia sa...

Förstår att det är underbart och inspirerande att gå på mässan men slitigt för kroppen .. tur det inte är varje vecka .. =)

Ha det bäst!
Kram Patricia

Levindas Värld sa...

Åh va mkt fiint :-) Så himla kul att strosa runt i inredningsbutikerna framöver när allt tjusigt nytt börjar trilla in!!

Åh va mumsigt ditt fikabord ser ut, yummie!!