fredag 16 mars 2012

Nytt "a la Leila" & godsaker



I veckan har dessa ljuvliga emaljkastruller och grytor i riktig "Leila-stil"

packats upp i butiken. Passar även till induktion!




Grytan med lock rymmer 2,6 liter och kommer att kosta nånstans runt 270.-,

jag har tyvärr inte exakta priset i huvudet. Kastrullen rymmer 2,2 liter och kommer

att hamna strax under 200:- ( Jag ska självklart ta reda på exakt pris o återkomma)






Igår stod 2 grytor på spisen och puttrade i några timmar. Käre mannen fyllde år igår,

och idag ska han firas av släkt o vänner och då bjuds det på en klassisk Boeuf Burguignon.

Recept hittar du här.






Vi firade käre mannen tillsammans med barnen igår kväll med en mysig grillmiddag.

Till det blev det hembakt bröd, också en "gammal" klassiker som finns i min pärm

med recept sen långt tillbaka. Tror faktiskt det får bli en ny laddning med likadant

bröd idag igen!




Kvällen avslutades med cheesecake i pajformen som också är nyhemkommen.

Finns i 3 härliga pasteller ( samma serie som jag visat förut med olika gratängformar, grytor mm) samt blå och vit. Också till kanonpris, minns inte exakt men runt 85:-





Och kolla in dessa små sötnosar! Mmmm, farligt goda! Jag var iväg sent igår

kväll och hämtade dem hos en supergullig tjej som har hjälpt mig med att baka

MASSOR av de här underbara macronerna. De kommer vi att bjuda på till

fikat ikväll. Gula med citronfyllning, bruna med kolafyllning och rosa med hallonfyllning.




Varsågoda! Slå er ner en stund och smaska på en macron.

Jag lovar, de smälter i munnen...

Nehepp, nu är det dags att ta itu med dagen och den får starta med en

lång promenad så jag kan ta mig en macron med gott samvete.


Önskar Er alla en riktigt mysig vårhelg!


Kramar från Carina













5 kommentarer:

Dubbelörn sa...

Din blogg borde vara förbjudet att besöka... åtminstone för mig *buttert*

Vill ha, vill ha, VILL HA!!

*skrattar*

trollmor sa...

Mums vad gott och så underbart fina grytor. Kram ewa

hemma hos lilla mej sa...

Bara så mycket fint och gott .Bara så smarrig ser cheescaken ut och dom fina macron.Ha en mysig och skön vårhelg vännen.Kram Rita ♥

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon !

Kul att hitta hit till din myaiga blogg.
Härliga gosaker har du där.
Jag borde nog ta att testa dom. jag som älskar att baka. ;)

Vilka fina kastruller. Har du en butik ? :)
Ha en fin måndag! Nu ska jag kika vidare hos dig ! :)

Kram

Villa Björkenäs Backen sa...

Nu såg jag att du har en butik :)