onsdag 28 januari 2015

Vårnytt i butiken


Hej onsdag, redan mitt i veckan och idag har vi öppet igen ;)

Helgen var alldeles fantastisk med så många trevliga besökare och vi är 
så glada för responsen och alla rara ord som ni strödde över oss!

Den här veckan har det trillat in flera härliga leveranser och vi packar upp
för fullt. Desstom är ännu mera på väg till oss så nu fylls butiken med 
vårkänslor vill jag lova :)

Igår kom ett jättelass med marockansk keramik, bland annat fick vi hem det 
stora fatet i vitt! Helt galet vackert!!!


Och ännu mera i svart o vitt. Den vackra vasen kom hem i en ny lite mindre 
storlek. Passar hur bra som helst till en bukett rosor eller en knippe tulpaner.
Och jag förutspår att den blir en storfavorit, en toppenfin present att ge bort 
till exempel. ( tänk dock på att keramik "andas" och släpper igenom fukt så ställ 
gärna keramikvaser på ett fat och inte direkt på ett ömtåligt bord )

..............................



Och hur glad blir man inte när solen äntligen visar sig? Så ljuvligt när 
strålarna letar sig in i rummet ;)


Jag har fått en alldeles underbar blomsteruppsättning i skål av goaste Eva 
som jobbar hos mig i butiken. Kan inte titta mig mätt på den, så himla vacker!


Den står mitt på bordet och sprider glädje! 

...........................

Nyss hörde jag hur lastbilen backade upp här på gården och lastade av varor
så jag ska strax ge mig ut och se vad det är för spännande som kommit. 


Och så väntar jag besök från den här söta lilla killen som ska hälsa på 
hos mormor idag ;)


Så mysigt att få rå om honom och hans mamma hela dagen! Och vi har en 
hel del att fixa med för på lördag är det dags för dop så idag står det bakning 
på agendan ;)

Ha en skön dag och hälsa gärna på oss i butiken, idag har vi öppet 12-18.

Kramar från Carina

3 kommentarer:

Vit Hortensia sa...

Snacka om att de växer fort de där småpluttarna! Så roligt att vara mormor, det kommer jag ju aldrig att bli, men farmor kanske....förhoppningsvis :)
Ha en fin onsdag kväll!
Kram
Birgitta

Anonym sa...

Hej! Har du några Amor vincit omnia gardiner, lampkjolar, kuddar? Så vill vi gärna köpa dem. Försöker få tag i dessa! Maila i så fall gärna till femtiotalistisk@gmail.com Tack och ha en bra dag!

vitthusmedrosaknutar.blogspot.se sa...

Vilken go lite kille :). Mycket fint du har fått i butiken måste komma in snart igen.
Kram Susanne