måndag 1 februari 2016


Frukostdags ;)

Nja, så här ser inte min frukost ut på vardagarna.... då blir det endast en fullkornsmacka
med mager ost och ett par koppar kaffe. Men på helgerna försöker vi oftast duka upp 
det lite trevligare och så sitter vi tillsammans och äter frukosten läääänge.


Efter frukosten brukar vi ta med oss kaffekoppen in i vardagsrummet, slå oss ner i 
varsin fåtölj och prata en stund, kanske planera dagen ;)

Mysig start på dagen men sen brukar det bli full fart!


Hoppas er helg också varit toppen! Här har vi hunnit med lite av varje. Som vanligt 
har jag alltid huvudet fullt med saker jag vill hinna med och jag har i alla fall 
hunnit med en bråkdel den här helgen ;) Mycket mys och trevligt umgänge har det varit
som sätter guldkant på tillvaron!


Förra veckan köpte jag mig en bunt med persikokvistar och nu blommar de så fint!


Söndagseftermiddagen avslutades med middagsgäster, äldsta sonen Jonas och hans 
flickvän Johanna kom och hälsade på. Jag trollade ihop en smarrig söndagspasta,
Gudfaderns pasta ( som jag skrev recept på för ett litet tag sen )



Och en klassisk kladdkaka med färska hallon o grädde till kaffet :)


Nu ska vi ge oss ut på en uppfriskande promenad och sen väntar jobbärenden
som ska varvas med barnbarnsmys;)  Blir en bra dag det här!

Ha det gott så hörs vi snart igen!

Kramar från Carina

Inga kommentarer: