onsdag 12 oktober 2016

Frukost/ mellis


Finns det nåt bättre än låååånga mysiga helgfrukostar med lite extra gott
att äta?  Eller det kan förstås passa lika bra en vardag men det viktiga är att man
har gott om tid, både att äta och sitta och prata vid frukostbordet. För några veckor 
sedan hittade jag ett recept på hallonplättar som snabbt blivit en favorit! Har hunnit 
göra de många gånger på dessa veckor, de passar både till frukost och till mellanmål.



Jag hittade recepet inne hos Klings kitchen och delar gärna med mig.
Snabbt och lätt fixar man dessa -  jag har ingen plättlagg utan gräddade direkt 
i stekpannan ( gjorde 3 "rundlar" åt gången)

Hallonplättar

3 ägg, 2 dl vaniljkvarg, 2 dl vetemjöl, 1 tsk bakpulver, 1 krm salt och ca 1 dl 
färska hallon

Bara att blanda ihop, steka och njuta! Busenkelt och jättegott!


Till vardags äter jag typ samma frukost varenda dag. En skiva Lingongrova 
med en skiva prästost 17% och så kaffe förstås. Men ibland är det kul med något 
extra och till helgen dukar jag gärna upp lite extra gott. 

Nu måste jag rusa, dagens "to do"-lista är lång så bäst att sätta fart.

Ha det gott. 

Kram kram Carina

Inga kommentarer: