måndag 9 april 2018


Hej måndag och en ny härlig vecka att uppleva!  Hoppas ni också har haft en
bra helg och är redo för en ny vecka.

En "bra"  helg/dag  behöver ju inte vara att man gjort tusentals grejer utan för mig 
är "bra" mer än känsla. Jag börjar och slutar alltid dagen med att tänka bra och positiva  tankar.

Nu höll jag på att spåra ur och skriva massor om just det men raderade detta och vad jag 
menar är istället att jag  helt enkelt väljer att vara positiv och se möjligheter istället för 
svårigheter. 

Jag har haft ett härligt veckoavslut i butiken - det ger mängder med fin energi att 
få träffa alla våra besökare!  Kan inte nog ofta poängtera hur ödmjukt tacksam jag är 
över att ni är så många som hittat till min butik och det allra roligaste är ju förstås
att ni återvänder om och om igen!  


Och om ni visste vad det glädjer oss att höra att ni tycker om vårt koncept!

Vi har en härlig mix av noga utvalda varor. Det är inget som hamnar hos oss i butiken
av en slump utan allt väljs ut med känsla och kärlek. Och vi är ständigt på "jakt" efter 
nya fina saker som passar hos oss. "Känselspröten" är alltid med oss och vi blir så glada 
att ni uppskattar det!

Och vilken härlig VÅRhelg vi har haft!  Äntligen känns det som om våren vinner 
på riktigt. Härligt ljumma dagar och kvällar!



Fredagsmys efter jobbet  -  ja visst är det något alldeles extra med fredagskvällar?

Solen lös in genom  vardagrumsfönstret när jag kom hem i fredags och vi slog oss ner 
i soffan med en liten flaska bubbel - precis lagom till varsitt glas :) Lite ost och marmelad
som plock under tiden som pizzadegen jäste.


Och ljuset!!!  Trots att klockan rusade iväg så hann vi äta middag när det 
fortfarande var ljust. Fredagsmiddagen blev än en gång ett säkert kort - hemlagad pizza :)


Efter stängning av butiken i lördags hjälptes vi åt att snabbstäda uterummet så 
det gick att sitta där ute och resten av lördagskvällen tillbringades där ute.
Som jag längtat!!!

Grillmäster hade varit iväg och köpt sig ännu en grill så nu skulle den nya invigas:)



När vi höll på att röja som bäst så fick vi spontanbesök - och då blev det ett 
härligt avbrott. L och jag testade ett nytt bubbel som jag beställt och det var riktigt 
fräscht och gott - kan varmt rekommenderas. Men är än så länge beställningsvara men det
brukar bara ta någon dag när man beställer  så det kan vara värt att göra. 


Så härligt att få duka upp till grillmiddag i uterummet igen!



Våra spontangäster hade med sig fika - en fryst Almondy daimmoussekaka 
som vi pimpade med färska hallon och lite pudersocker :) 

Härlig avslutning efter maten och extra gott när man äntligen kan sitta "ute" och 
njuta;)

Nu ska jag ge mig ut med en glad hund på en prommis :)  Den här veckan är 
fylld till max..... nu gäller det att få logistiken att fungera. Finns inte utrymme till 
några utsvävningar..... bara hoppas att allt löser sig! 

Ha en alldeles underbar måndag!  Vi ses snart igen!

Kram Carina

Inga kommentarer: