måndag 16 juni 2008

Guldkorn och lite nyheter

Idag ska ni få följa med mig på besök till ett riktigt guldkorn - en mysig butik i Eskilstuna som heter Lilla Gårdshuset

Klicka på namnet så kommer dit.

Här finns massor av fina saker och hon som äger butiken heter Catharina och är jättetrevlig.







Butiken ligger i anslutning till trädgården och det finns massor av fint både utanför och inne .




Visst ser det inbjudande ut?















Jag var där förra torsdagen efter jobbet och jag handlade några riktigt fina saker. Vad det är ska jag visa en annan dag.



Men som ni ser så finns det mycket fint, så det är verkligen värt ett besök!

Lilla Gårdshuset har öppet torsdagar 14 - 20. Kika in på hennes hemsida så hittar ni vägbeskrivning m.m.




Det jag handlade hos henne har inte kommit på plats än, jag väntar på att få ändra om lite på vår altan och då kommer jag att visa vad det ena är som jag köpte.

Den andra saken tänker jag fylla innan jag visar den.


Här har det regnat och åskat idag. Det är ganska mysigt att sitta ute på altan med ljus tända och höra regnet smattra på taket och det är vad min kära man och jag har gjort ikväll. Jag hade planerat att måla några småsaker ikväll men efter kvällsmaten var orken slut och det blev en lugn och mysig kväll istället. Allt som ska göras finns ju kvar till en annan dag.

Men nu känns det som det räcker med regn. Vill ha värme och sol igen!


Och om några dagar är det redan midsommar! Oj, vad tiden går fort!


Vi har fått hem så fin keramik! Bland annat en helt underbar kopp med fat och assiett.

Det finns även en söt mjölkkanna (eller minivas) och en sockerskål ( eller kanske karamellgömma ) i samma serie. Och flera andra fina saker!


Välkomna på fika!

Och har ni vägarna förbi Eskilstuna så stanna till hos Catharina och kika in i hennes fina butik!

Ha nu en fortsatt härlig vecka!

Vi ses snart igen!

Kramar från

Carina

19 kommentarer:

Solsjö - Under en vind sa...

Vilken mysig butik! Blir nyfiken på vad som fick åka hem med dig!

DEt där porslinet är såååå fint!

Ha en go dag! Kramar!

Dubbelörn sa...

Jag vet inte hur många gånger som jag tänkt besöka denna butik. Men p g a att den bara är öppen torsdag em så missar jag det helt. Är oftast inne i E-tuna på förmiddagar...

Jag måste nog boka in ett besök, skriva i kalendern, precis som ett läkarbesök *gapskrattar*.

Kram

MiaMaria sa...

Hej Carina!

Denna butik skulle man bra gärna vilja göra ett besök på.....

Lycka till inne hos mig!
Ha´en bra vecka!

MiaMaria

Les Cotrions sa...

Hi! What a beautifil blog and shop you have! So lovely things! I'd like to visit your boutique but It's a little far frome where I live! I'm an Italian blogger loving home decor. I love hunting through flea markets and creating for my home and for my web-shop. Unfortunately I can't understand your language but I'll visit you again...I can see the pictures!
Have a nice day!
Ciao
Vale

Tidsmästarinnan sa...

Hej! vad kul att få se! när ska man komma till Eskilstuna egentligen...
Kram på dig!

Silhuetten sa...

Hej Carina!
Vilken mysig butik! Eftersom jag har öppet på torsdagar, så har jag faktiskt inte varit där. Hoppas hon har öppet i sommar också, så kan jag ta en tripp då.
Bulgursalladen var faktiskt en cous-cous sallad kom jag på. Blanda i pesto i färdig cous-cous och ha sedan i fetaost och strimlad rödlök efter smak. Toppen-gott! Lycka till! Kram,Tina

Sara sa...

Vilken mysig butik och inte så jättelångt för mig.
Kram Sara

Anonym sa...

hej carina! jag blir alldeles sjuk när jag går in på din sida, för du visar såå mycket fint :) vilken underbar butik du visar, skulle kunna köpa allt :) dit måste jag åka nästa gång jag är i trakterna :) och porslinet i din butik sedan, ojoj vad fint :)

jag kommer och hälsar på vid löning, haha :)

stor kram till dig :)

Min Skattkammare sa...

Oj, så mycket fint det fanns där! Kopparna med prickarna är jättesöta!
Det är så mycket man vill hinna se, varför kan inte sommaren vara dubbelt så lång??
Jag njuter fortfarande av besöket hos dig och Strömsholm......det blir kanske en tur till med väninnor och våra små mammor!! Det är ju inte så långt härifrån.
Ha en härlig dag, vännen!
Kramar kicki

Gårdsromantik sa...

Det var en mysig butik!

Men du har ju så mycket vackert också - den där servisen var ju underbar!

Kram Maud

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej hopp!

underbar butik...dit vill jag åka.
Underbara koppar du fått in...vill ha allt i 12 delar...hihihi..

Önskar dig & de dina en underbar midsommar.med mycke sol& glada skratt !

Ta hand om varandra!

Kram Nilla

Anonym sa...

Hej! Vilken smarrig jordgubbsbild du har lagt in!! Skrev ett låångt inlägg igår, men det försvann när jag förhandsgranskade...Jag bor bara ett par km ifrån butiken du besökte, men tror du att jag har varit där! Får se om jag hinner imorgon. Igår var jag i alla fall på Pingstkyrkans second hand här i Eskilstuna och där kan man fynda tycker jag. Kom hem med en 60-tals ostkupa med teakfat, men har nu ett rostfritt istället - blev bra. Har inspirerats av er bloggare. Hittade även några söta broderade sommardukar och en Rörstrandsskål. Du har verkligen fått in mycket fint i din butik!! Får se när jag hinner svänga förbi för jag vill gärna ha en till ängel om du har några kvar. HA NU EN RIKTIGT BRA MIDSOMMAR
Kram Birgitta

Solsjö - Under en vind sa...

Kikar inom igen för att önska dig en riktigt skön midsommarhelg! Kramar! ♥

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilken underbar keramik du har fått in i mysiga butiken din men butiken i Eskilstuna var fantastisk fin den med, vilken gulkdgruva! Jag som varit så mycket i Et sista tiden men utan bil då, synd att det inte låg på gångavstånd fr stan, mycket vill-ha-saker! Vilken lcäker jordgubbsbild du satt in! Trevlig midsommar! Mari.

Ewa sa...

Vilka underbara saker. Man bara vill ha, allt!

Kikar in som hastigast och önskar dig och de dina en trevlig midsommar.

Kramar i massor
/Ewa

LantlivsAnette sa...

Nämen ojj vad mycket fint !!
Jisses...
Jag vill önska dig en riktigt skön Midsommar helg..hoppas att du kan få vara ledig..vet du..jag jobbar i morron till två, men sen, då går jag på fyra veckors semester !!
Kika in hos mig i morron om du har tid, då ska jag önska alla en skön Midsommar !
Kram Anette

Lea sa...

Hej hopp!
Vilken underbar affär jag säger då bara det, men bara torsdagar det är svårt att pricka in på en semester helt klart hehe..
Kan du lägga undan om det finns kvar sån där textil spray cotton fresh, jag mailar dig så kan du skicka kontonummer så får jag betala direkt. Det fanns förstås såna som blev avundsjuka på mitt lilla inköp. Ha en underbar midsommarhelg!
/Lea

ängeln i vitt sa...

Himmel så mycket fina saker. Du, kopparna är en dröm...hjälp vad fina dom var. Nu ska du ha en riktig skön midsommarhelg.

Kramar / Carina

Majas mammelucker sa...

Oj vad mycket fint du visar...
Önskar dig en trevlig midsommar!
Kram Maria