måndag 23 juni 2008





Jag är sååå glad!



Häromveckan hade jag turen att vinna en utlottning inne hos Carina med bloggen Ängeln i vitt.


Och igår kom Carina till butiken och hälsade på tillsammans med sin syster och sina föräldrar och då hade hon min vinst med sig! Och det var inte bara en vinst - det var en hel kasse med sååå mycket fint!!! Hon är helt otrolig på att sy och skapa! Jag blev rörd till tårar. Ni ska snart få se vad det är för fint jag har vunnit! I min iver glömde jag kvar kameran på jobbet igår så den kommer jag att hämta idag och då ska jag fota!


Tack Carina!





Här ser ni en av sakerna jag köpte när jag var till Lilla Gårdshuset, en stor och fin zinkkruka.


Jag ville egentligen plantera något litet på stam i den för att få lite höjd men hittade inget passande när jag var iväg så det fick bli så här tills vidare. Jag tycker så mycket om modellen på den här krukan!





Midsommarhelgen har svischat förbi. Vi har haft det jättebra! Midsommaraftons kväll firades här hemma tillsammans med goda vänner och vi hade så kul! Tack E och D för en trevlig kväll!


Till och med en midsommarstång fanns hemma på gården när jag kom hem från jobbet i fredags kväll! Det är så kul att hålla liv i gamla traditioner trots att barnen är stora nu!


Vi fick en så fin midsommarblomma av våra vänner.





Nu hänger den på altan och sprider glädje!



Vi har haft öppet som vanligt i butiken och det har varit mycket folk i farten! Massor av trevliga kunder!






På midsommarafton anordnade Lions midsommarfirande på ängen, på andra sidan vägen och då såg det ut så här på gräsmattan framför butiken. Det fanns även parkeringar på gärdet.


Slottsboden är huset till höger.



Hoppas ni alla har haft en skön helg!


Här har vi suttit många timmar på kvällarna och bara haft det bra!

I överkant på bilden skymtar mitt andra inköp på Lilla Gårdshuset. Jag kunde inte hålla mig längre, jag var tvungen att hänga upp den före helgen. Vi väntar på nya möbler till altan och egentligen tänkte jag vänta med att hänga upp lyktan tills de har kommit, men det gick inte!

Förhoppningsvis kommer de nya möblerna den här veckan!

Ni ser även att det finns lite väggyta att måla!

Ha nu en bra start på veckan!

Vi ses snart igen!

Kramar från

Carina

12 kommentarer:

Lilla huset på prärien sa...

Ja, de är jättefina dessa zink-krukor. Har faktiskt två likadana hemma. Har för mig att de finns i tre olika storlekar?

Mvh Jenny

GårdsLyktan sa...

Hej Carina!
Hoppas att allt är bra med dig. Vad kul med så mycket folk vid din butik under midsommar.
Jag blev väldigt förtjust i porslinet med prickar som du visade i förra inlägget. Vilken leverantör har dom? Dom skulle passa sååå bra i min butik.
Kramar Sabinacidlkm

Mamma C sa...

Kul med sådan fart i affären även under midsommar. Zinkkrukan var himla snygg. Ska bli kul att se vad du fick för något.
Kram mamma c

Silhuetten sa...

Hej Carina!
Tack för att du tar dig tid att blogga med mig!
Kul att det var så enormt mycket människor under midsommar. Hoppas alla besökte dig.
Vad spännande att få nya möbler till altanen. Det är verkligen en kick att få göra om lite. Jag tyckte i och för sig att din altan var fin även förut. Ha en bra vecka du också!
Kram, Tina

hagagården sa...

hej
vilken trevlig blogg du har,mycke att titta på och bli inspererad av.
ha det gott
ninni

Living by Milla sa...

Grattis till vinsten, vad roligt att hon kom personligen med den ! :)

Krukan har jag också sneglat på...
Catharina har såå mycket fint man vill ha!

Ha det gott!
kram Camilla

MiaMaria sa...

Då får man gratulera dig till din vinst.....spännande att få se vad du vunnit.......

Och denna kruka skulle jag verkligen inte tacka nej till den är så fiiiin!!!!!!!

Har mailat dig......

H en bra tisdag, här håller vi på att blåsa bort.

Vilken utsikt från altanen...

MiaMaria

MiaMaria sa...

Hej!

Men det ser faktiskt ut som en sjö........

~~*Pennyshouse*~~ sa...

ojojoj...så mycke fint!

jättenyfiken på lyktan...ser ju helt underbar ut ju.
Kan tänka att ni haft mycke att göra i helgen.måste bara ta mig en tur till huvudstaden å dess närhet....

kram nilla

Lea sa...

Håller med pennyshouse...ojojoj så mycket fint!!
Så roligt att vinna någonting ser fram emot bilder:-)
Hoppas att ni fick sälja en himla massa under helgen och alla dagar förstås. Mysigt med midsommarfirande runt knuten på butiken. Men visst försöker du vara ledig lite ibland? Känns som mycket att ha öppet varje varje dag... men du har förstås lite avlösning.
Ha det gott!
/Lea

Sara sa...

Grattis till vinsten.Det verkar vara full fart hos dig, antar att det är jätteskoj!
Kram Sara

Min Skattkammare sa...

Det ska bli spännande att få se vad som fanns i den påsen! Vad roligt!
Oj så mycket folk det är i farten hos dig, vilket drömmläge du har!!
Du undrade om jag har nåt lager. Om du bara visste hur jag önskar att jag hade det!! Det känns som att jag håller på jämt med det här, men ändå blir det aldrig mer än att det lagom fyller butiken. Tänk om jag kunde sälja vidare till andra butiker......din t.ex!! ;o) Det vore nåt det, då kanske man skulle kunna åka på semester! Men det går ju ändå inte riktigt ihop, det där med semester och butik! Jag säger som du, det är inte så dumt att få vara i sin egen lilla butik heller! Men tänk att du sålt några redan, vad roligt!
Det blir lite glest med bloggandet, men så är det ju för alla i härliga sommartider!
Ha det så bra, vännen!
Kramar Kicki