onsdag 11 juni 2008


Skolavslutning och ännu mer nyheter!




Idag har vi gråmulet väder och regnet hänger i luften! Men jag hoppas det får vara uppehåll några timmar till, Linnéa har skolavslutning idag. Ikväll blir det till att fira litegrann nu när sommarlovet börjar! Susannas avslutning var förra onsdagen så hon har redan hunnit smaka på ledigheten.


Igår kväll fick jag hjälp av Susanna att ändra om lite nere i butiken, vi gjorde lite nya "miljöer" och plockade om lite för att få plats med allt nytt som kom i förra veckan.


Dessutom har det kommit hem ännu mer den här veckan! Massor med ljuvlig keramik!!!


Av den ska jag kompletteringsbeställa idag för den är underbar! Bilder av den kommer senare i veckan. Nu tänkte jag visa er lite andra nyheter.





" Flugskåpet" finns nu hemma, pris 549:- Uppepå skåpet står ett ljuvligt kuddfodral i vitt med virkade detaljer, pris 129:-, duken ( 40x40 cm) som hänger på dörren ingår i samma serie och kostar 49:- Jättefin även som brödduk!

Inne i skåpet står en massa go´saker, punch-blåbärssylt ( smaskens till bl a våfflor ), grevinnesylt ( äpple, fläder), romkrusbärssylt ( mums till vaniljglass! ) m.m. Även iste har kommit hem igen! Och mintcrisp! Farligt gott! Det är tunnbröd som är överdraget med mintchoklad.








Titta vilka fina quiltar!



Vita med grått mönster ( franska liljan ). Finns hemma i 140x200, pris 540:-, 240x240, pris 1090:- och kudde 40x40 , pris 195:- ( inkl innerkudde ). Jag väntar även hem större kuddar, 50x60. Orderbekräftelsen kom nu i morse så de är på väg.

Och här ser ni även soffan som jag räddade från tippen i höstas! Grannarna tänkte kasta den men jag förbarmade mig över den och nu är den vitmålad och fin!





Närbild på mönstret.





Och nu har vi fyllt på dessa populära kuddar igen!

Två olika motiv, madonna och "brev", pris 229:- st inkl innerkudde.





Zink i mängder!

Fin bricka i 2 olika storlekar, snygg hög kruka och en strut att hänga.




Närbild på struten, pris 49;- st



Och ännu mer fina krukor! Den här varianten finns i 3 olika storlekar och det här är mellanstorleken, de kostar 119:-, 139:- och 159:-

Orkar ni se mer?




Kolla vilken läcker pokal!


( Kostar 229:- st )




Och ännu en pokal! I fattigmanssilver, jättefin som ljuslykta! Pris 139:-





Avslutar med en bild på nya somriga stolsöverdrag, pris 119:- st i ljusgrönt och vitrandigt.

Finns även i blå-vit rutigt och röd-vit rutigt.

Oj, det blev många bilder på nyheter idag! Och ändå har jag massor kvar att visa.

Och vet ni vad?

Nu har molntäcket lättat lite och jag ser lite ljusblå himmel!

Ha nu en riktigt bra onsdag!

Det tänker jag ha!

Kramar från

Carina

16 kommentarer:

Solsjö - Under en vind sa...

Ojo oj sååå mycket ögongodis...fanns en del som man gärna hade hämtat hem direkt....ler...

Efter veckor med sol och värme är det idag blåsigt och kallt...hoppas på lite regn för trädgårdens skull!

Ha det gott, kram!

Anonym sa...

Nu har jag lagt in kommentarsgranskningen igen tror det funkar bättre då.
Oj vilka prylar du har i butiken, tur att jag bor långt ifrån annars hade nog plånboken fått jobba duktigt , fast skulle väldigt gärna besöka din butik det låter så himla mysigt där.
Skulle gärna vilja glutta i dina lådor när du får dina varor för det är det kuligaste jag vet.
Kramis ewa

Liten Bod sa...

Så mycket fint du fått in! Hur kan någon vilja slänga en sådan soffa? Den är ju underbar! Kram, Tina

Min Skattkammare sa...

Oj så mycket fint!!
Din butik är en riktig pärla!
Vilken smaskig sak på första bilden......glufs, hi hi!
Kramar Kicki

MiaMaria sa...

Hej igen!

Men så många vill ha saker....
Men jag får nog lugna mig har ju ett halsband på gång...har mailat dig igen.
Har fixat betalningen.

HA´det så gott ännu en gång!
MiaMaria

Dubbelörn sa...

Nä men vad hände med min kommentar??!

Dubbelörn sa...

OK då får jag väl göra ett nytt försök!

Tack goaste vännen för toppenshopping igår! Var så nöjd när jag susade hemåt.

Det där lilla paketet behöll jag själv... ;). Äh hon får säkert så mycket av sånt ändå, eller hur? *fniss*. Passade helt perfekt till min nya klänning *skrattar*.

Tack än en gång för presenten. Har samma urna som din med rosa rosen o där blev presenten helt perfekt!

Nu när jag kikar på dina bilder så ser jag att jag missade massor, fastän jag gick runt så många gånger.

Men I'll be back!! *skrattar*

Bamsekramar

~~*Pennyshouse*~~ sa...

ojojoj...så mycke härliga saker.
Sylten ser ju helt underbar ut....

Kan inte välja vill ha allt.

vi hade lite regn å åska här igår kväll...skönt faktiskt men man tröttnar snart på regnet...*LER*

Kram Nilla

Tidsmästarinnan sa...

Ååå, jag vill komma och handla hos dig med en gång... det där lilla flugskåpet står det bara Susanne på alltså. Men det är budgetmånad här, attans stinkbomber!!

Kram på dig, hoppas jag kan komma och hälsa på i butiken någon gång!
/Susanne

Stina sa...

Väldans vad mycket fint! Det där flugskåpet hade varit något för mig det.
Kramis gumman:-)

Sara sa...

suck vad mycket fint du har i butiken. Köper du mycket själv? Det skulle nog jag göra.
Kram Sara

Frida sa...

Hej!
Vad mycket fint du har fått in din affär. Måste vara roligt att ändra om och pyssla. Det var tur att du räddade den soffan, jättefin!
Kram frida

Sallys hus sa...

Hallå där!

Oj så mycket fint du fått hem!
Kickis fina tavlor passar aldeles utmärkt in i din butik!

Jag ska komma till dig snart....jag och Örnis har bestämt att vi ska träffas hos dig.
Men jag hör av mig innan och försäkrar mig om att du är där....;)
Ha en härlig helg, kram katarina

Silhuetten sa...

Jag testar att skicka en hälsning. Jag har börjat själv på silhuetten.blogspot.com. Jag behöver Maddes hjälp tror jag. Hoppas att du får en skön sommar och att din guldgruva blir välbesökt. Sakerna jag köpte har funnit sin plats.
Kram Tina

Anonym sa...

hej har kikat in i din blogg . åh så fint du har hemma-
jag har oxå startat opp en blogg nu ,foton på huset skall oxå komma , men de liknar mest ett kråkslott mitt hus.

yanmaneee sa...

bape clothing
kyrie 6 shoes
yeezys
kyrie shoes
yeezy shoes
supreme clothing
supreme
yeezy shoes
off white
jordan shoes