måndag 30 juni 2008

Hej alla goa vänner!



Ja, nu är det nog slutblommat för mina pioner i år. Idag vräker regnet ner så nu har de sista regnat sönder. Här har jag i alla fall plockat några stycken och satt i den här fiffiga vasen med nät. Tänk, det behövs inte så många blommor för att det ska bli snyggt i den!

Jag har fortfarande några vaser kvar i butiken, både stora och små om nån blir sugen.


Och idag är det sista dagen av juni månad. Oj, vad fort det går!


I juli har vi öppet en timme längre på dagarna, dvs till kl 17.

I en slottsbod behöver det finnas en hel del souvernirer. I år har vi tagit fram en handduk i samarbete med Ekelunds väveri, fotot på slottet är vårt eget som vi tog förra sommaren och utifrån det har Ekelunds vävt en handduk.



Den här handduken är vår "egen" och finns bara att köpa hos oss.


Här hemma händer det inte så mycket i form av inredning just nu. Jag har massor med idéer som jag vill göra, men tiden räcker inte riktigt till. Så länge visar jag bilder från butiken och hoppas att ni inte tröttnar.


Vi har fått hem så mycket fin keramik! Lite har jag redan visat er, men förra veckan kom det hem ytterligare en pall med nyheter. Jag föll som en fura för dessa muggar!




Visst är de läckra?

De går även att använda som en liten vas eller minikruka och de kostar 49:- st.

Några stycken har redan flyttat hem till mig, det är alltid kul med nya kaffemuggar!

Nu är det dags för mig att göra mig i ordning och åka ner och öppna butiken.

Ha en bra start på veckan och ta hand om er!

Kramar från

Carina

15 kommentarer:

Mjuka sa...

Så fina muggar!!
kram Malin

Sallys hus sa...

Hallå där!

Ja den vasen kan man inte leva utan...;)

Vad kul med en egen handduk....men du dra mig i benen...vilka muggar!
O vilket bra pris.....
Jag hittade mugar på mässan som jag hemskt gärna skulle vilja ta hem...men man kan ju inte ha allt tyvärr!

Men vilket bra pris det var på de du visar......har tänkt ta mig en tur till fin butik i sommar så jag får hoppas att de finns kvar då!

Ha en härlig måndag!
Kram katarina

Sara sa...

Älskar kaffemuggar och de där var ju jättesöta.
Kram Sara

Mamma C sa...

Så fina muggarna var.
Kram mamma c

LantlivsAnette sa...

Halloj där !!
Åhh du..vilken fin handduk ni har designat !! Vad du är duktig och påhittig..
Så mycket fint du har fått hem i din butik..
Jag hoppas att du kan pusta ut mellan jobbet,sitta ner med en kopp och njuta lite av sommaren..
Ha det så bra kram Anette

Anonym sa...

Jättefina muggar du visar.
Förstår att du föll som en fura:-)
Ha det gott i sommarvärmen.
Kram

MiaMaria sa...

Hej Carina!

Kollade kontot du satte i lite för mycket pengar du min vän......

Får väl försöka hitta på något så småningom...körigt just nu.

Hoppas att allt är bra och att ni säljer som bara den!

Visst är de så fina dessa muggar med kronor.....

Må så gott!
Miamaria

Anonym sa...

Men vilken härlig blogg du har! vad roligt att du kikade in hos mig så jag fann dig.....kommer garanterat in hit igen.
Du....vad kostar den söta vasen och vad kostar det att skicka upp den till mig?

Ha det bäst
Kram Pernilla

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej Carina!

Så underbara muggar.De skulle man ha några st av.
Vasen var ju jättefiffig.

Ha det gott.idag lyser solen...skönt!
Kram Nilla

Smultronstället sa...

å såå fina muggar!

Ha det gott
Kram M

Gårdsromantik sa...

Vilken perfekt handduk - så fin!
De där muggarna var för vackra! Vilket bra pris dessutom.

Kram Maud

Silhuetten sa...

Hej svejs!
Ömma fötter och en tom plånbok. Hela huset ser ut som ett bombnedslag med alla grejer utspridda. Måste ta i detta när solen försvinner. Ja, vad handlade jag? Allt och ingenting. Du vet ljus, sidenblommor, gardiner, nya lattemuggar, massor till kök, badrum, underkläder och kläder till Jonathan. Tyvärr har hästavdelningen tagit över en stor del av heminredningen, så där blev jag lite besviken. Kommer och shoppar hos dig istället. Kram,Tina

MiaMaria sa...

Hej!

Kul att du gillar den....

Dina kronor i keramik vad tar du för dem?
De är ju så himla fina. Även de andra sakerna faller mig mycket i smaken........

HA´det så gott!
MiaMaria

Marie sa...

Även mina pioner har blommat över för i år, nu får man njuta av rosorna istället.
Jättefina muggar och vad kul att ni har designat en egen handduk!

Ha en trevlig helg!
Kram marie

GårdsLyktan sa...

Hej Carina!
Visst har jag fått ditt mail, tack så mycket för svaret. Provade att gå in på deras hemsida men det funkade inte...väntar nog till Formex...

Din butik ser så mysig ut, hoppas att jag har vägarna förbi under sommaren.
Kramar Sabina