fredag 4 juli 2008


Sommar godis!



Ja, det här är väl riktigt sommargodis?

Och nu när det äntligen är varma sköna dagar igen smakar det extra gott!
Sköna kvällar har veckan bjudit på. Den gamla trädgårdsgruppen som stod på altan har fått flytta ut på gräsmattan bakom huset och där har vi druckit kvällskaffet.
Eftersom det har varit lugnt och stilla på kvällarna har vi hört bakgrundsmusik från Strömsholms Jazzmuseum. Blåsiga dagar hörs ingenting, men i onsdags satt vi hemma och lyssnade på Louise Hoffsten i bakgrunden.
Sommartid är det uppträdanden på jazzmuseét nästan varje kväll.



Äntligen har den nya trädgårdsgruppen kommit hem, vi beställde den tidigt i våras men det har varit lång väntan. Nu känns det mysigare på vår altan, men det är fortfarande mycket kvar att fixa. Jag är förstås sugen på att måla möbeln vit ( vad annars? ) men inser att just nu finns ingen tid och så länge får det vara såhär. Även väggen under fönstret är omålat...


Här ser ni även den hängande lyktan i fattigmanssilver i sin helhet som jag köpte hos Lilla Gårdshuset, den är så fin att tända på kvällarna när det börjar mörkna!

Jag slank in på Ikea häromdagen och då hittade jag den mysiga bubbelpläden där! Även de virkade kuddfodralen kommer därifrån.


Två sköna fåtöljer med hög rygg blev det och en liten soffa och bord. Här kan vi sitta och ha det bra!

Altan är verkligen vårt älsklingsrum på sommaren! Jag har ju visat bilder från den tidigare och härute äter vi alla måltider från tidig vår till sen höst. Den är ganska stor och rymmer även ett matbord för 6 personer.


Jag har beställt en skylt av Mia-Maria och häromdagen kom det ett paket på posten. Så här fint inslaget var det!






Och inuti fanns den här fina skylten som hon har målat.


Min tanke var att jag skulle ha den i köket, men nu är den på altan istället för det känns som Hemmets hjärta just nu!



Visst är den fin? Kika in hos Mia-Maria, och upptäck allt fint som hon tillverkar! Där finns massor med fina vill-ha-saker!



Den här skylten är så fyndig så det är även text på baksidan.





Smart va?

Idag visar jag inga nyheter från butiken trots att det finns massor att visa, men det kommer en annan dag.

Idag väntar vi hem leveranser från Bukowski och Svenskt Mathantverk.

Massor med gosiga nallar och kaniner!

Och påfyllning av alla goda sylter och saft!

Alltid lika kul att packa upp nyheter och ändra om lite!

Önskar Er alla en solig fredag och en härlig och skön helg!

Vi ses snart igen!

Kramar från

Carina

16 kommentarer:

Nettan sa...

Såg väldigt smarrigt ut med dessa röda Jordgubbar,...det vattnas i munnen !
Idag vet jag inte om det blir ngn. längre dag på stranden då det är molnigare & mer blåsigt...typiskt =0(....men, men så är det, den Svenska Sommarn !

Ha det gott i helgen..
Kram Nettan

Sara sa...

Er ny möbel var jättefin! Jag har tittat på den där bubbelpläden också, fin och bra pris.
Kram Sara

LantlivsAnette sa...

Åhh vad mycket fint du visar..
Jag förstår att ni mojjar er och har det bra i de där fina möblerna..
Ha det så bra Kram Anette

Lilla huset på prärien sa...

Vilka fina möbler. Det är härligt att njuta när man har fått någonting nytt tycker jag. Väntar med spänning på de nya bilderna från butiken!

Kram Jenny

Mamma C sa...

Klart man myser och har det gosigt i dessa möbler som är så snygga
Kram mamma c

Vit Spets sa...

Lyckliga dig som äger en massa från keramiken fägring...jag vill oxå bli lika lycklig men var kan jag köpa över nätet???
Kramis
//Siv

MiaMaria sa...

Hej!

Vilka härliga möbler att krypa upp i och ha det så himla mysigt....

Och lyktan i taket är ju bara så fin också....

Men vad du skriver snällt om mig....Tack du rara!

Ser himla gott ut på översta bilder...

HA´nu en skön helg Carina!

Jag ska maila dig ang kronorna vill ha en stor och en mellan....

MiaMaria

Vit Spets sa...

Hej igen Carina!
Då undrar jag priser:
Jumbokopp
Alla 3 kronorna
Kopp med fat & assiette
Hoppas det går bra med butiken idag...själv skall jag sätta mig med min symaskin & sy sminkväskor/vintageväskor till goa bloggare som beställt...
Kramis
//Siv

Vit Spets sa...

Tack för alla priser!
Då vet jag att jag kan beställa från dig ;-)
Kul att du får possitiv respons för vintageväskan ;-) jag diggar min med!
Jag mailar väl dig ang beställning!( måste kolla att mailadressen finns kvar) Smaklig måltid hoppas att kvällen för er blir lite varmare än vår, brrrr va kallt.
Kramis
//Siv

Anonym sa...

hej ååh så fin trädgårdsgrupp ni har köpt.

Vit Spets sa...

Hej igen!
Nu är det verkligen bloggterror, hiihii...
Jag är inne i en period med byteshandel nu så om du fortfarande är intresserad av en linnefärgad vintageväska/sminkväska kan vi kanske byta grejer?
Yes! nu har jag frågat!!!
Kramis
//Siv

Solsjö - Under en vind sa...

Härliga bilder på er fina sittplats och det goda i skålarna, mums!!!

Ha det gott, kramar!

Majas mammelucker sa...

men oj så mysigt ni har det..man vill bara slå sig ner..
funderar på att ta mig en tripp till dig snart när har du semester.
Kanske en tripp redan till veckan...
är det ok att jag länkar dig det blir lättare att hitta dig.. ha en skön söndags kväll!!
Kramar Maria

Anonym sa...

Vad fint med den nya möbeln på altanen.Det är samma hos oss också , vi äter i princip alla middagar ute på altanen och sitter där jämt.
Må så gott kram ewa

Majas mammelucker sa...

Hej Cariana!
Vi kommer i morgon efter kl.12
någon gång.. jag tar med mig Gabrielle(Lilla trollbacken)'
hoppas det är ok .Ser fram emot att träffas. Kram Maria

Anonym sa...

Vilka fina möbler du har skaffat till altanen..
Skulle också mysa i sådana dina:-)
Ha det gott.