tisdag 8 juli 2008


Grodtema och tjejträff

Hoppas ni alla har det bra!

Det har kommit in så mycket kul till butiken och här får ni ett litet smakprov.





Härlig keramik med grodor som klättrar på kanten.


Stort fat eller kanske till fågelbad?
Fatet kostar 259:- och "bubblorna" som ligger i vattnet är av glas och finns i en förpackning för 30:-, flytrosen kostar 10:-




Mugg 75:- st


En liten skål till godis, socker eller för värmeljus, 89:- st






Och när vi ändå är inne på tema grodor måste jag visa paddan som bor i vår damm sen några veckor tillbaka. Verkar trivas ganska bra där.


Jordgubbar doppade i vit choklad. Mums!


Vi är 4 tjejer som brukar träffas lite då och då och i söndags kväll var vi här hemma och firade in sommaren med lite fika och ett par glas vin. Alltid kul med lite tjejsnack!


Igår vräkte regnet ner hela dagen, det var en riktig "tända ljus"-dag, men idag är det i alla fall uppehåll och jag ser lite blå himmel skymta mellan molnen...

Vad ska ni göra idag?

Jag ska snart åka ner och öppna butiken.

Igår var jag ledig och då blev det en tur till Eskilstuna.

Ha det så gott allihopa och tack för alla hälsningar som ni lämnar. Jag är in hos er och kikar när ni skrivit ett nytt inlägg (tack och lov för bloggkoll! ) , men är lite dålig med att skriva kommentarer just nu! Bättring lovas!

Massor med kramar

från Carina

14 kommentarer:

Silhuetten sa...

Hej Carina!
Vilka söta grodmuggar och fat. Den lilla grodan som jag köpte av dig senast, har fått sin plats på kakelkaminen. Janne undrade om jag ville ha en ny prins...
Vi hörs, eller ses!
Kram,Tina

Nettan sa...

Vilka fina saker du visar !
Japp, din stora groda i eran damm verkar trivas =0).
Hittade du ngt. i Eskilstuna då ?
Ha det gott...
Kram, Nettan

Dubbelörn sa...

Vilka söta grodor du fått in!

Jordgubbar måste jag bara köpa idag, blir så sugen när jag kikar in här hos dig. Har precis röjt upp efter vår resa o hoppas nu att solen o lagoma svenska värmen kommer som vädergubbarna lovat.

Kramar

Sara sa...

Hejsan
Vad fint med grodorna. Jag har en kompis som samlar på grodor, ska tipsa henne om din sida.
Kram Sara

Mamma C sa...

Så söta muggar och fat med grodorna på.
Kram Mamma C

Anonym sa...

Vad söta muggar och faten med grodorna är ju så gulliga.
Hmm, vad sugen jag blir på allt gott du visar:-)
Kram

LantlivsAnette sa...

Halloj där !
Åhh vad fin keramik med grodor..även fast jag inte gillar grodor så var det fint ;)
verkligen naturtroget gjort..
Jaa,idag regnar det här så jag tänkte faktiskt slå till och baka bullar !! det har jag lovat familjen att jag ska göra då jag har semester...dom är inte bortskämda med hembakat om man säger så..
Ha det så bra Kram Anette

Vit Spets sa...

Hallå där!
Jag skickar ett mail till dig strax!
Men vilka ljuvliga jordgubbar - det måste jag köpa, helst idag *fniiss*
Kramis
//Siv

Living by Milla sa...

Puh, vilken tur att grodorna inte var riktiga, de såg så verkliga ut!
Fatet är så läckert med bubblorna.

Vad mysigt med tjejträff och så mycket gott du bjöd på. Mmm, jordgubbar med vit choklad är en stor favorit. Jag doppar mina i kokos också. Kika in till mig får du se..

Nu ska jag gå ut i solen som lyser på en klarblå himmel!

kram Camilla

Majas mammelucker sa...

Hej Carina!
Tack för att du var så gullig och bjöd oss på fika när vi kom till dig..det var så roligt att äntligen få ett ansikte på dig..ännu roligare var att vi hade träffats förut ..men det var ett par år sen..tur att vi kom på vart det var..din butik var jätte mysig roligt med allt blandat..
Du är så jätte välkommen till våran butik..slå en pling innan så att jag är där..Tack ännu en gång..det var så mysigt!!
Gabrielle och barnen hälsar och tackar.
Hade gott!! Kram Maria

Frida sa...

Hej Carina!
vilket härligt grodfat,muggarna är ju också jättefina. Låter trevligt med tjejkväll. Det behöver man i bland. Hoppas det går bra med butiken!
Kram Frida

Sallys hus sa...

Hallå där!!

Jag tror jag tränger mig på och mumsar i mig några jordgubbar!
Jisses så smaskens de ser ut!
Det är ju sånt en annan bara tänker att man ska göra...

Vilka söta grodkoppar du visar också.
Kram Katarina

MiaMaria sa...

Hej!

Vilka söta grodor...gillar grodor...

Den i dammen är ju inte lika söt förstås....om man får säga så...fniss.

Ser gott ut med doppade jordgubbar...härligt dukat.
Härligt med tjejträff det behövs ibland...så man får skratta av sig ordentligt.

Ha´det så gott denna torsdag!
MiaMaria

Unknown sa...

see post see it here my link look at these guys click look at this website