fredag 11 juli 2008



Den här söta blomgruppen fick jag av mina gulliga kompisar i söndags när vi hade en liten tjejträff.
Nu ska jag vårda den ömt så den fortsätter att vara så här fin!

Tänkte bjuda er alla på lite fredagsfika!

Fick ett litet ryck och bakade litegrann. Provade bland annat att göra Leilas goda kolasnittar.

Sega och härliga!



De här hade en rykande åtgång så de kommer att bakas flera gånger!



Kärleksmums!


Och nu har vi hela helgen framför oss!


Vad ska ni göra?

Jag ska jobba, men det gör ingenting för jag har världens roligaste jobb att gå till.

Idag är jag ledig och vi väntar hem påfyllning av all underbar keramik. Koppar med fat och assiett, muggar med krona på, keramik-kronor i olika storlekar, megakoppen och lite annat smått o gott.



Och har ni sett vilket gulligt humlebad?




Jag har stoppat ner mitt ihop med mina kryddväxter, det är inte bara humlor som kommer hit, har sett mycket fjärilar runt det också!


Närbild på humlebadet. Finns hos oss i Slottsboden och kostar 110:-

Jag visar ju upp en hel del saker från Slottsboden på den här sidan och om ni bor långt borta och vill ha något så skickar jag gärna!

Maila till mig på carinaharju@slottsboden.com

Här händer det ganska mycket just nu! Ett frö som har legat och grott ända sen förra sommaren börjar ta form. Jag kommer snart att berätta vad det är!

Nu är det dags att väcka mina tjejer som ska jobba idag!

Här hemma blir det lite städning och plock inför helgen, måste även åka en sväng och fylla på kylskåpet. Behöver även handla hem mer vit färg för det finns lite projekt att måla!

Önskar Er alla en skön helg med massor av sol!

Kramar från

Carina

13 kommentarer:

MiaMaria sa...

Hej!

Man tackar för det nybakta smakade toppen.....

Och vilket sött humlebad..har nog inte sett någt liknande förut...

Vad ska jag göra i helgen då tro...
Bara en massa måsten som står på listan...fönster, målning..skyltar osv....

HA´nu det så gott!
MiaMaria

Sara sa...

Hejsan
Du visar så mycket fint! Min kompis med familj ska till Strömsholm i helgen och stanna hela veckan. Hon tittar säkert in till dig :-)
Kram Sara

Mamma C sa...

Så goda kakorna såg ut. Humlebadet var sött.
Kram mamma c

n o r d i n g å r d e n sa...

Mmm vilket gott fika du bjuder på och jag som inte vbakar alls knappt blir nästan sugen att testa, jag brukar sitta och kika på Leisa prgram och varje gång har det nästan slutat med att jag gått in i köket och börjat baka men nu när jag ser detta blir jag verkligen sugen att testa! Vackert fikaporslin därtill och gulligt humlebad! Ha en fortsatt skön sommar! Mari.

Dubbelörn sa...

Kommer snart förbi igen ;)

Kram

Anonym sa...

Rycker åt mig lite goda bakverk:-)
åhh, vilka fina koppar du visar.
Vill ha:-)
Kram

Vit Spets sa...

Ja du! tänk vilket roligt jobb du har! få packa upp sådana skönheter...visst är de goa, kolasnittarna! speciellt när min man bakar dem...
Kramis
//Siv

MiaMaria sa...

Kikar in för att säga att de klarat resan från Slottsboden...de är så fina!!!!

Väntar på fakturan så ska jag betala.......kommer nog imorgon kanske...eller är det samma kontonr som förut eller?????

Ha´det så bra och må så gott!
MiaMaria

En inredoholic sa...

Så underbara bilder!! Jag bara sitter och njuter, med en kopp kaffe i handen :)
Kram
Jannice

Elzie sa...

Vilken härlig blogg du har. Hoppas du inte har något emot att jag länkar till dig?!
Såna snygga keramiksaker!!! Man blir väldigt köpsugen men inser att det är semester och en liten tid kvar till löning *s*.
Hoppas du har en bra dag.
Kram Elzie

Min Skattkammare sa...

Hej Carina!
Long time.......men det är ju bevis på att vi har fullt upp, hi hi! Nu är det riktigt roligt, men jag känner mig trött i ögonen, det svider.....aj aj.
Vad nyfiken jag blir på det där fröet som ligger och gror.......??
Nu måste jag ju hålla ett öga på din blogg!
Mycket fina och roliga saker du fått till butiken!
Må så gott i sommaren!
Kramisar Kicki

Vit Spets sa...

Hallå där!
Åååå påfyllning! har skickat ett mail till dig - jag missade Ernst...
Kramis
//Siv

steycough sa...

websites replica ysl discover this Ysl replica bags get redirected here 7a replica bags wholesale