torsdag 19 juni 2008

Härliga midsommar!





Hoppas ni alla får en riktigt härlig och skön midsommarhelg!

Vi har öppet varje dag i Slottsboden , även under hela midsommarhelgen.

Så är ni ute och far är ni förstås hjärtligt välkomna!

Lions anordnar midsommarfirande på ängen framför butiken, och det brukar vara väldigt populärt. Och självklart är det sol och vackert väder hos oss alla!


Såg ni att jag hade fyllt keramik-kronan med jordgubbar? Den har kommit hem i 3 olika storlekar och går att använda till lite av varje.



Samma "prickmönster" som det är på kopparna.



Ikväll har vi haft en liten "familjekväll" och tjuvstartat lite med midsommarmaten.


Imorgon kväll får vi besök av goda vänner, men då blir det lite grillat istället.


Vad ska ni göra i midsommar?


Jag kommer med all säkerhet att kika in hos er under helgen men jag tror inte jag hinner in till var och en och önska trevlig helg , så jag gör det här och nu.


Önskar Er alla en härlig midsommarhelg


med massor av sol och glädje!




Kramar från

Carina

11 kommentarer:

Living by Milla sa...

Hallojsan!

Självkart kan jag fixa en skylt till dig !! Vill du har en röd eller vit? Min lilla verksamhet har legat på is ett tag men nu har jag fått en del beställningar både på skyltar och namnkransar och det är så kul att jag inte kan tacka nej! :)

Åhh, vilka fina kronor, det passade mycket bra med jordgubbar i dessa midsommartider!
Jag och barnen(maken jobbar) firar med goda vänner med dans kring stången och god mat.

Skön midsommarhelg!
kram Camilla

Gårdsromantik sa...

Vi skall till vårt världsarv - kolla in hos mig så får du se vad vackert det är.
Sedan skall jag jaga efter lite jordgubbar - tror du jag har någon tur?

Ha en riktigt härlig midsommar du också!

Myggfri och mycket solsken har jag beställt!

Kram Maud

Min Skattkammare sa...

Önskar dig också en riktigt fin helg!
Nej....uj uj....vad det är svårt att hinna med bloggandet nu, jag tror alla har lite sting av skuldkänslor! Så typiskt kvinnligt!
;o)
Må så gott!
Kramar Kicki

LantlivsAnette sa...

Jag önskar dig en härlig kväll med mycket mat och glada skratt...
Jag står på jobbet nu, vi har öppet till två..
Sen under semester perioden här så har vi tagit in min äldsta dotter några dagar i veckan,få se hur hon trivs..hon har ju gjort praktiken här och det gick bra..
Ha det så bra Kram Anette
P.s Ljuvliga bilder,jordgubbar i fin skål...

Nettan sa...

Vilka härliga bilder med kronor, koppar & Jordgubbar m Glass =0) !

Önskar dig en " Skön Midsommar " med dina Nära & Kära
Kram Nettan

MiaMaria sa...

Hej!

Vet inte om jag talat om att halsbandet kommit fram...så himla fiint!!!!!!!

Gillar dessa kronor....

Glad midsommar till dig!
MiaMaria

Silhuetten sa...

Ha en riktigt skön midsommar ni också!
Man blir verkligen sugen på jordgubbar. Tur att man har några liter hemma....
Kram Tina

Sara sa...

Hejsan
Hoppas att du haft en fin midsommar. Jag älskar kronorna, du borde starta en web-shop ;-)
Kram Sara

MiaMaria sa...

Hej!

Skrev om dig alldeles nyss och halsbandet men det inlägget spar jag någon dag......innan jag lägger ut det. Där visar jag ännu en skylt.
Har ju några till med text som Borta bra men hemma bäst,
Hemmets Hjärta,Smell the Roses, Amor Vincit Omnia,
Vita Drömmar.......

Men du kanske har önskemål på text....

Ska lägga ut men inte kommit så långt.....

Hoppas att din helg varit bra...
MiaMaria

Handplockat sa...

Hej hopp
åååh jag om älskar vitt och prickar i alla färger
mums vilka bilder idag =)

Nu är jag tillbaka i bloggvärlden
efter tre behövliga semesterveckor i Bang Tao

Vill passa på att önska dej glad midsommar denna sista dag i midsommarhelgen
=)

Frida sa...

Hej Carina!
Vilkafina kronor och koppar du har fått in!
Låter ju perfekt med midsommarfirande utanför butiken. Hoppas du har haft en härlig midsommar!
Kram Frida