onsdag 6 oktober 2010

Den lyktetid nu kommer...






När dagarna blir kortare och kortare är det mysigt att få tända mängder med
ljus. Och nu har vi fått hem många nya varianter på lyktor i butiken.
Både större och mindre lyktor packades upp i måndags.




Jag tycker om de här större som det finns plats att dekorera botten i.


Kursiv


Men självklart ska man alltid vara försiktig så inget tar eld!








En ny modell på ett ljushus, en liten söt stuga som sprider ett mysigt sken ur fönstrena.




Och visst finns det alltid plats för en extralykta?






Den söta lilla "kaffekoppen" i zink har blivit en riktig storsäljare.
Liten och nätt och kostar endast 35:-
Ja, som ni förstår har jag sprättat kartonger för fullt de senaste dagarna
och ni som bor i närheten är hjärtligt välkomna att kika in hos oss i butiken!
( öppettider högst upp i högerspalten )

Nästa gång ska jag visa er något sagolikt vackert som jag fick hem igår!!!

Nu väntar en liten Elvis på promenad, sen blir det lunch med en go väninna

som jag lärt känna via bloggen innan det är dags att öppna för dagen.

Ha det allra bäst!

Kramar från Carina




4 kommentarer:

Dubbelörn sa...

Vilken tur att jag får chans till smygkik idag!! *gapskratt*

See you!

Photo by Maria sa...

Lyktor gillar jag med.. Just nu letar jag efter någon större variant som jag kan ha ute på trappen.. Den jag har nu är jätteful efter att ha stått ute alla årstider..
Den lilla lyktan du visar som bl.a är gjord av kakformar har jag på vårt köksbord, 2 st..

Ha en fin kväll...

Kram Mia

Sjabbig men chic sa...

Supersöta lyktor!

Kramis Lisa

Vita små hjärtan sa...

Hej vännen...
Så fina lyktor med hjärtan som jag är sååå svag för...
kram Agnetha