måndag 25 oktober 2010

Nu är jag tillbaka...




Ja, det sägs att tiden går fort när man har roligt och i så fall har väl jag haft
störtkul den senaste tiden! Dagarna har rusat iväg och bloggandet har fått vila.
Stort TACK till alla er som mailat och sms:at och undrat var jag har tagit vägen?
Allt är bara bra med mig, det är bara tiden som varit allt för knapp.
Vi ska göra en större renovering på övervåningen av huset med en ny planlösning,
och den senaste tiden har använts till att rensa och röja. Ja, oj vad man samlar på sig
genom åren!
När vi flyttade in i huset för 25 (! ) år sedan hade vi en liten 1-åring och huset kändes
sååå stort. Men med tiden växte familjen och när barn nr 2 föddes fanns det
fortfarande svängrum. När barn nr 3 såg dagens ljus började det bli trångt och vi byggde
om för att skapa flera rum och när fjärde barnet kom var det dags att tänka om och
bygga om igen.
Nu har en efter en lämnat boet och just nu är det bara yngsta dottern som bor
kvar hemma och det är dags att riva några väggar igen och skapa mera rymd.
Just nu rensas det för fullt i garderober och skåp, en hel del slängs och en del
hamnar hos Myrorna. Sen blir det lite "Domino"effekt med övrigt som ska sparas.
Vi behöver hitta "nya" förvaringsmöjligheter till det under renoveringstiden och det
betyder att det även rensas i alla skåp och garderober på nedervåningen samt alla förråd
för att skapa plats!

Fortsättning följer...





Söndagskvällen avslutades med en supergod päronpaj och lättvispad grädde med
kolasås. Receptet har jag hittat hos någon av er alla ute i bloggvärlden men tyvärr
kommer jag inte ihåg vem av er det är!



Nu släpper jag allt röjande här hemma och förbereder JUL istället!
Under denna vecka smyger vi fram julen i Slottsboden och från och med
lörd den 30 okt har vi jul hos oss!
( Alltså extraöppet hos oss nu på lördag 11 - 15, övriga tider har vi öppet som
vanligt)




Ha det så gott allihopa och hoppas solen skiner på er också!!!
Kramar från Carina

2 kommentarer:

Dubbelörn sa...

Gissa om jag är glad för S skull!! Helt underbart! Så härligt när de får chans att pröva sina vingar :).

Så ni är igång nu? Det kommer att bli kanonfint när det är klart. Kommer absolut att våldgästa dig när det är klart ;).

Tänk det är bara en månad till 1:a advent. Tiden går så fort...

Stor varm kram

Patricia sa...

Jag blir så full i skratt när jag läser ditt inlägg ... =) Det är ungefär som här, när vi köpte huset var vi 4 personer och tog i lite i överkant för att inte behöva trängas, men vi han inte bo så länge i huset så var vi bara 3, och frågan är hur länge till vi blir 3. Men vi hoppas att Alex vill bo kvar i lägenheten på övervåningen, annars får vi väldans mycket svängrum Nicke o jag...då får vi 90 kvadrat var att rumstera på om vi blir osams... hi hi.

Jul, ja det är ju bara 2 månader kvar till julafton men jag vill inte ens tänka jul än, det känns för tidigt, jag tycker nyss hösten kom, men det dröjer nog inte länge till förrän jag längtar efter jul-mys ... =)

Kram kram
Patricia