måndag 16 maj 2011

Glädje och lycka






Nu är det väl för härligt ute? Den här tiden på året är helt underbar!


Och även om det vräker ner regn idag mellan solglimtarna så njuter jag för fullt.


Det är synd bara, att det går så fort... Jag har redan plockat liljekonvaljer och

det känns ovanligt tidigt. I vanliga fall brukar de gå att plocka lagom till mors dag.



Om ni gillar kannan de står i så finns den hos oss i butiken ( 75:- ).

Finns även assietter med samma rosmotiv.







Det är så mysigt att gå ut en sväng och knipsa av några blommor till en vas. Nu har inte jag

så mycket att plocka av men gullvivor och förgätmigej finns i alla fall.



Vi har ett samarbete med en duktig tjej, Tina ( Tinas sybod ) och hon gör

bland annat dessa supersöta ljuspåsar ( med en glaslykta inuti ) . De finns med

en mängd olika texter, bara att välja och vraka. Fina små presenter till sig själv

eller till en kär vän.









Tiden mellan hägg och syren blev väldigt kort, häggen har redan blommat över och

nu blommar syrenerna för fullt. De sprider en ljuvlig doft ute på verandan nu.










Kvällarna ute på verandan är en lisa för själen, det är så rofyllt att avsluta kvällen

där med tända ljus.







Ja, dessa ord kan sammanfatta vad jag upplever just nu!


Glädje och lycka.



Fler vårtecken hittar du inne hos Viveca på Humlebacken.



Nu kikar solen fram igen och jag ska passa på att måla några små saker

innan jag tar itu med resten av dagen.



Ha det allra bäst!


Kramar från Carina











3 kommentarer:

Vitt hus med svarta knutar sa...

ÅÅåå vad fint du skriver idag...det är verkligen en underbar tid nu. Tänkte redan förra året då lyckan över att det blev vår till slut efter en lång vinter att det är nu, den här tiden, som man egentligen skulle ha semester. Jag skulle vilja vara ledig och bara vara ute och njuta av naturens alla mirakler.

Önskar dig en fin början på veckan!
Kram,
Regina

Photo by Maria sa...

Liljekonvaljer är så fina.. Vi har med sådana som blommar här och likaså syren.. Dofter som inget annat slår..

Ha nu en fortsatt fin dag..

Kram Mia

Anneli sa...

Hejsan.

Fint inlägg och tänkvärt.

Så fint du beskriver att du avslutar dagen på verandan......

Ha en bra dag,
Kram Anneli.