fredag 27 maj 2011

I´m in love...









Igår när jag var iväg och handlade hem blommor till butiken inför helgen


föll jag handlöst för dessa djupt mörkröda skönheter.




Kärlekspelargoner ( ja, de heter så! ) , bara namnet är ju för härligt!




Jag som i vanliga fall bara handlar vita eller rosa blommor åkte hem med bilen


fylld av mörkröda pelargoner.




Som tur är blev de glatt mottagna av torsdagens kunder i butiken, det var


fler än jag som tyckte om dem!



Den här veckan har gått i leveransernas tecken, vi har fått hem mängder med


nya och fina saker, bland annat massor med fint att plantera i.






Vattenkannan på översta bilden är också nyhemkommen!











Fina hinkar till sommarens planteringar i 3 olika storlekar.


( på bilden syns den lilla och mellanstora hinken)








En underbar kanna till sommarens blommor. Jag fick syn på lupiner efter


vägkanten så det blev en tvärnit med bilen och några underbara buketter!








Nyhemkommen kopp o fat i plåt ( 89:- ) blir så här fin med en blomma i sig!


( På den allra översta bilden i inlägget syns koppen med en stor, fin kärlekspelargon )





....................................




Nästa vecka är det dags för stora tävlingar här i Strömsholm i flera dagar, 2- 6 juni.



Elittävling med dressyr, hopp, fälttävlan m.m. Mer info hittar du här



En riktigt fartfylld folkfest!!!







Idag ska jag fortsätta med att packa upp alla godbitar som har kommit


under veckan, bland annat har vi fått hem sommarens smycken från VÅGA.


Mmmm, säger jag bara. Helt underbara!





En god paj får det bli till fredagsfikat, jag har testat ett nytt recept med



ett knaprigt kolatäcke som var väldigt smaskigt.





Nu önskar jag er alla en skön helg och ni glömmer väl inte bort



lilla mor på söndag?





Kramar från Carina


















2 kommentarer:

Roses & Angels sa...

Oj vilka fina bilder. Pelargoner är vackra blommor och du har lyckats hitta en riktigt röd en. Kannan och allt är jätte fint. Ha en fin helg kram

rosenälvorna sa...

Hej, kärlekspelargon, vilket underbart namn och så en härligt hjärtformad pajform. Ha en trevlig helg/Christina