onsdag 18 maj 2011

Smått & gott





För ett par veckor sedan var jag iväg till en försäljning som 2 "tjejor" , mor & dotter

hade ordnat. De hade målat, sytt och fixat mängder med fina saker och jag tänkte

visa lite av det som följde med hem till mig.



Saltkaret här ovanför är en av sakerna jag inte kunde motstå.








Jag har letat med ljus och lykta efter en stege i flera år och äntligen hittade jag en!


Färdigmålad och klar!







Ett litet nätt slagbord ville också följa med hem och just nu får det bo på verandan.

Ihopfällt så tar det ingen plats alls. Tänk, så mycket man hittar som man inte

vet att man behöver!








Kuddar kan jag aldrig få för många av och det fanns många fina att välja mellan.


Den här vita föll jag för och nu får den samsas med mina roskuddar i hallsoffan.





Visst är den vacker?






En pall finns det också alltid plats för!





Inte nog med att de hade gjort i ordning så mycket fina saker,

de bjöd dessutom på underbar fika. En duktig tonårstjej hade hjälpt

till och bakat de mest fantastiska cupcakesen jag sett.



....................


Nu väntar en promenad i solen innan det är dags att öppna

butiken för dagen.


Ha det gott. Vi ses snart.



Kramar från Carina



















2 kommentarer:

Lilla hjärtat sa...

Så mycket fint du visar och cupcaken var ju underbar. Visst är det härligt när man hittar färdigmålade saker som din stege. Bara att placera ut....
Kram A-K

Roses & Angels sa...

Det var fina saker du fått med dig hem. Älskar stegen. Vill också ha! Pappa har en i stugan, en lite högre men hihi den får jag inte, ännu. Cupcaken ser gudomligt god ut. KRAM