måndag 2 maj 2011

Välkommen sköna maj!






Helgen avslutades med en god hallon- och rabarberpaj och den här gången kunde

jag plocka av vår egen rabarber! Lycka!








Den har växt så det knakar den senaste tiden.








Och på kvällspromenaden i lördags kunde jag inte låta bli att plocka med mig några

kvistar av knoppig och småblommig hägg. Det känns som den blommar alldeles

för tidigt men det är bara att njuta.



Det är en ljuvlig tid vi har framför oss nu!






Och jag måste passa på att visa en efterlängtad nyhet som kom till oss

i butiken i fredags. Helt underbara korta svarta byxor med spets nedtill,

" mammelucker".



Så himla sköna! Resår i midjan och "one size". Kommer även hem i vitt senare

i maj.




Ha en härlig start på veckan! Vi ses snart igen.

Kramar från Carina









4 kommentarer:

LantlivsAnette sa...

Åhhh har ni så varmt o fint..här dröjer det innan rabarbern och häggen har hunnit så där långt..såå fina mamelucker !!
Kraaam Anette

Photo by Maria sa...

Åh nu kom jag på att jag har en rabarberplanta att hämta hos en kompis.. Jag älskar rabarber..

Mamelucker såg jag i en butik här i Olofström med men de var så jäkla dyra.. Funderar på att sy ett par..

Ha nu en fin kväll..

Kram Mia

Patricia sa...

Åh va gott med rabarberpaj, det måste jag göra någon dag, för jag har med massor av stora rabarber redan.. allt har ju "exploderat" i trädgården .. =)

Må så gott!
Kram Patricia

ledighetsparadiset Solåkra sa...

Det finns inget godare än årets första rabarberpaj. Nästa gång vi åker till Solåkra kan vi äntligen plocka vår första skörd....