fredag 14 december 2012

Julpyntat i vår hall


Hej härliga fredag!

Nu stundar HELG igen och förberedelserna inför helgöppet i butiken är i full gång!

Men först lite bilder hemifrån. Underbara härliga julrosor som jag fick av svärföräldrarna
härom kvällen  sprider glädje och med den bilden hälsar jag er välkommen in i vår hall!



Ja, så här ser det ut när man kliver innanför dörren hos oss. Direkt till vänster är trappen
upp till övervåningen, och sen en liten byrå och en soffa. På väggen mittemot soffan har vi
en stor klädförvaring med spegeldörrar ( skjutdörrar) .
Rakt fram skymtar vardagsrummet och till vänster efter soffan kommer man in i köket.
Bakom soffan ( under trappen ) har det varit öppet en gång i tiden, men det gjorde bara
hallen svårmöblerad och vi byggde igen det helt enkelt. Förvaring behövs alltid och nu fungerar
det som maskinpark till diverse köksmaskiner och som skafferi.



Soffan byter skepnad efter årstid. Nu ligger det en stor vit långhårig fäll där och så
två vita fårskinnskuddar samt en enkel julkudde.



Här står ett litet klaffbord som blivit lite julpyntat. Den fina tavlan med hyacinter och änglar
köpte jag hos goa Kicki ( Min skattkammare ) för många år sedan och det är en kär
favorit som plockas fram varje jul. Lyktan kommer från min egen lilla butik. De små söta
träfigurerna som står till vänster om lyktan är också Kickis mästerverk.
Under bordet ligger en vit fäll och här gillar Elvis att ligga och mysa, här är det varmt o gott och
han har bra koll på oss alla.

Dörröppningen som skymtar till höger går in till Susannas rum ( vårt "gamla" sovrum ).
Det rummet blir tomt när hon flyttar efter jul... och just nu snurrar det för fullt i huvudet om
hur vi ska använda det när hon flyttar. Det finns många idéer!



Här är den lilla hallbyrån igen, den är också lätt att förändra efter årstid.


Och har ni sett? Ännu en fin jultavla från Kicki !


.....................................

Idag väntar en "ledig" fredag men det är  mycket som ska fixas och donas med.



Många beställningar på presentkorgar och -påsar fyllda med godsaker ska packas så de finns klara att hämtas i helgen och självklart fyller jag på med många olika varianter av färdiga
korgar och påsar även i butiken.
En god present som brukar uppskattas av alla!  Alla korgar och påsar packas med kärlek
och dekoreras, ingen är den andre lik!

Vi har öppet lördag 11 - 15 samt söndag  12 - 16

Välkomna till oss och handla presenter till nära och kära hos oss i en lugn och stressfri
miljö!

Nu önskar jag er alla en toppenfin helg och tusen tack för alla era hälsningar!
Ni ska veta att alla era hälsningar värmer gott och gör mig så glad! Jag känner mig som
en usel bloggvän när jag inte hinner lämna små avtryck inne på era sidor, men just nu är
det extra hektiskt och jag missar inget inlägg från er men som sagt är jag dålig på att
kommentera. Men jag kommer igen!

Ha det allra bäst!

Kramar från Carina



1 kommentar:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.