måndag 10 december 2012

Krispigt vit



Ja, så kan man verkligen sammanfatta denna helg!  Glittrande snö i solskenet,
rimfrost och snökristaller...

Och så dessa vackra äpplen!  Krispigt vita även de!
Kinderna blossade på mig som ett barn på julafton när jag sprang in hos vår blomstergrossist
en snabbis i fredags och såg att de fanns hemma. ( Förra året fick jag aldrig tag på dem... )

Vita vaxade äpplen som glittrar så vackert och blir ett fint blickfång på bordet.

Finns att köpa hos oss i Slottsboden 



Och krispigt vita tulpaner på matbordet, ja det är lycka det ( vardagslycka ).
Kunde inte motstå dem när jag var i stan och sprang förbi torghandlaren på vägen hem.



Min lilla rosgömma har fyllts med mossa, små kottar och lite pudersnö. Jag tycker om
det enkla och dessa små "gömmor" är en favorit. Enkla att dekorera efter årstid och tar inte
så mycket plats. Rosgömma på fot finns hos oss i butiken och kostar 95:-


På väg ner till butiken  igår morse när jag svängde ner genom allén blev det en tvärnit -

såååå bedårande vackert!


En snabb bild på slottet i vinterskrud knäppte jag också, lite bråttom hade jag nog
 för jag höll visst kameran lite snett...

En helt fantastisk helg har det varit och jag är så glad över att ni är så många
som kommer till oss och handlar era paket till nära och kära.  Idag är det endast 2 veckor
till julafton... Vi har öppet tom lördag den 22 dec, sedan stänger vi för säsongen och tar
"vintervila".  Vi öppnar åter när solen börjar värma oss, i slutet av mars 2013.

Nu är det dags att ta itu med dagen, bilen ska packas och idag åker Linnéa ( dottern )
och jag iväg till grannstaden och är med på en julmarknad. Ikväll blir det kalas, käre far fyller
år och ska firas!

Ha en fin vinterdag!

Kramar från Carina
   




3 kommentarer:

Vit Hortensia sa...

Visst var det underbart vackert igår! Bosse och jag åkte till Julita värdshus för att äta julbord och jag fascinerades också av att slotts alléns träd var helt klädda i gnistrande vitt. Lite onödigt kallt tyckte jag nog att det var....men vackert!

Kram!
Birgitta

Photo by Maria sa...

Fina vinterbilder och vackra "hemmabilder"..

Kram Mia

Sallys hus sa...

Hej gumman!
men ååååå jag säger bara ååå...
Snacka om VARDAGSLYCKA...
att varje dag få se det där vackra då man åker till jobbet...jag ser bara motorväg jag..
Slottet är ju som hämtat ur en engelsk film..;)
de där äpplena var ju för söta förstår att du inte kunde motstå dem..;)
Vad gulligt att Elvis har en egen kudde där vid fönstret. Sally älskar också att ligga o kika ut sådär...hålla lite koll...
Va skönt med långledigt snart!
Förstår att du har nedräkning nu...det är ju så väldigt mycket jobb för dig såhär nu innan jul...
Kram Katarina