onsdag 3 juni 2015

Älskade uterum


Det är här vi "hänger", vårt extrarum som används flitigt från april ( mars ) till 
september/oktober. Och här får ni en glimt av de nya möblerna som jag 
hittade för ett tag sedan. 
Bilden är tagen direkt när vi ställde möblerna på plats så kuddar mm saknas ;)

Är så glad och nöjd över dem! Ibland lönar det sig att vänta tills det rätta dyker upp:)


Och ni ser att de är godkända av fler här i huset:)  Elvis sussar gott i dem.

Kuddarna hade jag spanat in hos en av våra leverantörer för ett tag sedan och
i veckan anlände de till oss i butiken. Självklart kunde jag inte låta bli att köpa 
med mig några hem ;)


Monsteratryck i milda grågröna toner och kostar 129:- st


Härinne har jag valt mestadels gröna växter i år. Förutom några hortensior 
och så blombuketter på bordet så är allt annat gröna växter. 

Måste passa på att tipsa om cocosljuset som jag älskar! En svag doft av cocos o 
vanilj i ett "återvunnet" cocosskal. Finns förstås hos oss i butiken. 



I sommar så är det den "gröna" stilen men ni vet allt är föränderligt,
så det kan fort ändras, hihi. 


Tidigare i våras hittade vi äntligen nya stolar till matbordet också. Våra gamla 
var helt slut och slängda på tippen, men så en dag bara "ramlade" jag över dessa och kände 
att de blir toppen! 
Bordet är vårt gamla och det ville jag gärna behålla, så bra med 2 iläggsskivor för
ibland är vi många runt bordet och då är det bra att kunna förlänga ;)


De vit/gröna underläggen hittade jag på Indiska och tyckte de passade in bra här ;)


Här är en bild från i söndags när vi dukade långbord här ute ( och då får vi 
knycka extrastolar från köket )


Hortensior trivs jättebra i uterummet och brukar glatt blomma från tidig vår 
till sen höst. Ett stort plus är att de inte skräpar :)

Längs hela långsidan av uterummet sitter blomlådor på utsidan och i dem har
jag planterat vita pelargoner och snöflingor. Och de njuter vi av när vi kikar ut :)

Ja, det är härligt med ett glasat uterum! För trots regn och rusk, blåst osv så kan
man sitta där. Ute men ändå inne. Visserligen med hjälp av massor av extravärme,
i alla fall än så länge på kvällar men det är det värt ;)

Inne står dock ett "övergivet" vardagsrum och ett tv-rum... men de hinner vi vara 
i senare i höst och vinter ;)

Ha en härlig dag! Och ni vet väl att vi har öppet i butiken  dagligen 12 - 16?!

Massor med snyggt trillar in hela tiden! Vi har fullt upp med att packa upp och 
få fram. 

Imorgon är det även dags för  Nationaldagstävlingarna  (klicka på länken )
i Strömsholm

En hästfest i slottsmiljö för hela familjen!

( 4 - 7 juni )

Vi ses snart igen!

Kramar från Carina

Inga kommentarer: