måndag 22 juni 2015

Midsommar och utflykt


Hej måndag och en ny vecka att göra något bra av!

Hoppas er midsommarhelg varit bra. Här blev det över förväntan. Innan 
midsommar så pratades det om ihållande regn och kyla osv och så kom midsommarafton
och det var visserligen inte strålande sol men det var i alla fall uppehåll ;)

Midsommarafton i butiken är som en jättestor fest med mängder av gäster!
Festklädda besökare och många med blommor i håret:) En härlig dag att jobba på!

Vi hade också blomsterkransar i håret och det är min krans som Elvis fick prova 
när jag kom hem. Men ni ser ju själva hur bedrövad han ser ut. Han väntar tålmodigt 
på att jag fort ska knäppa en bild så han får ta bort eländet ;)


Nu får den stå här som prydnad ett litet tag :)


Till kvällen var vi bjudna hem till mina föräldrar och det blev en mysig och lugn
kväll med mängder av gott som kära mor lagat i ordning. Och en lugn skön kväll
var precis vad jag behövde efter den senaste tiden när det varit full fart!

Lagom till kvällen tittade även solen fram och det blev en helt underbar kväll.
Väl hemma igen så satt vi ute länge och bara njöt ;)



Mycket jordgubbar har vi frossat i de här dagarna! Bästa sommargodiset :)


Mums!


I söndags tyckte vi att det var dags att lufta oss litegrann och göra en utflykt.
Av en slump så åkte vi till Vintrosa och Tant Grön. Ett mysigt ställe som jag gärna besöker
om och om igen! Och faktiskt finns det ett besök dit igen inbokat med goa väninnor senare 
i sommar...;) Men redan igår kväll när vi kommit hem så sa jag till käre mannen att 
jag vill nog tillbaka dit ganska omgående;)



Tant Grön är en mysig handelsträdgård med både inne- och uteväxter. En härlig
oas att strosa runt i, mycket fina små miljöer att inspireras av.


Blomsterglädje:)


Jag älskar ju blommor så det är inte konstigt att jag trivs här! Och så har de 
verkligen lyckats med att få till den där mysiga känslan.


Här finns mycket att kika på.


Att de sen har ett jättemysigt café är bara ett stort plus!
Och hos Tant Grön ska man strosa länge så man både kan äta och gofika;)


Så sant.


Dreas räkmackor är i en klass för sig och chili/limemarinaden som man får på sidan
är oslagbar.
Solen strålade så fint igår och vi satt ute i trädgården och njöt men det går även att 
sitta inomhus.



Inne hos Tant Grön finns det också mycket fint att kika på. Flera små rum att 
strosa runt i bland blommor, lite inredning, kläder och smycken. 

Ett utflyktstips i sommar kanske?


Nu ska jag ta tag i den här dagen. Mycket på "to do"listan att fixa till jobbet.
Senare i eftermiddag/kväll väntas ett kärt besök!

Barnbarnet Loui har varit på Kreta i 2 veckor med sina föräldrar och farmor o farfar och kom
hem sent igår kväll. Och nu kommer de hit så vi får träffas!!! Gissa om mormor längtar ;)

Ha en fin start på veckan så ses vi snart igen:)

Kramar från Carina

Inga kommentarer: