onsdag 24 juni 2015


Hej onsdag och redan mitt i veckan!

Här är vår yngsta dotter Linnéa på bild och jag måste få berätta en liten 
solskenshistoria ;)

På torsdag börjar hon på nytt jobb, efter 3 veckors semester. Sååå glad för hennes skull!
Efter några år på "stor" salong i Västerås kände hon att det vore kul med något 
nytt och nu börjar hon jobba i Kolbäck på Barbros Hårvård.

Lite extra roligt är det för att det är "min gamla" salong som jag startade
som 20-åring och drev i många år med anställda. Barbro var en av de anställda hos mig
och hon tog över salongen när jag slutade, och nu har hon anställt Linnéa:)


Nu önskar jag henne all lycka och hoppas hon kommer att trivas och att hon
får riktigt mycket att göra ;)

.........................................


Och äntligen är mormors guldklimp på svensk mark igen och i måndags var
de och hälsade på hela eftermiddagen/kvällen! Här är en bild strax innan
de skulle åka hemåt igen och pyjamasen hade kommit på:)


Igår blev det räkfrossa på Westerqwarn efter jobbet. Härligt med ett mysigt
avbrott i vardagen :)  Mattias (sonen) och flickvännen Mirelle lyckades samla ihop
nästan hela skaran med våra barn o respektive samt barnbarn till en spontan kväll.
Endast Jonas och hans flickvän Johanna som inte kunde komma.


Tuffaste killen på Qwarn :)



Har ni sett så fina praktexemplar av pelargoner jag lyckades få tag på?
Det finns fortfarande några stycken kvar i butiken ;)

Det är en gammeldags sort, lokalt odlad i Barkarö och det är riktigt stora och 
kraftiga exemplar av sorten "highfield candy floss".

Krukan på bilden finns endast i ett exemplar i skrivande stund, men fler är på
väg till oss i lastbil och kommer troligtvis redan imorgon. 

Nu måste jag rusa, idag är det åter igen en dag med mycket som ska hinnas med.

Ha en härlig dag!

Kramar från Carina