torsdag 18 juni 2015

Sommarnyheter


Dagen före midsommarafton...  och jag tänkte visa er lite av allt det nya som trillat
in i butiken den senaste tiden. Leveranserna duggar tätt;)

Den söta planteringskannan har vi fått påfyllning av, blir så fin med en blomma i.
I butiken kan du köpa enbart kanna á 99:- eller ett arrangemang med blomma.


Flera fina sommarlyktor har kommit hem, denna med spetsmönster sprider
så fint sken och passar lika bra att hänga upp någonstans.....


.....som att ha stående någonstans :)


Runda, bulliga lyktor med stansade blommor i 2 olika stl och kan också hängas
upp om man vill. Här står de på en vit bricka från Majas cottage ( finns också i 2 stl)
Just dessa brickor går som en "röd" tråd hemma hos mig. Tycker om att göra små
stilleben på brickor, lätta att placera på bordet och lätt att flytta undan om det behövs ;)


Fågelburen blir fin att dekorera med en blomma. Här hänger min bur ute i äppelträdet
en solig dag, men just nu hänger den  i uterummet. 


När vi packar upp varor så vet jag inte alltid vad som döljs i kartongerna.
Mycket beställdes redan på mässan i januari, för 5 månader sedan så en hel del
glöms bort och blir glada överraskningar!
Precis så var det med den här vasen!  Ett stort glädjetjut utbröt när jag packade upp den!
En riktig 10-poängare och precis vad jag ville ha;) Jag älskar ju vaser nästan lika mycket 
som jag älskar blommor. Men rätt vas till en bukett gör så mycket. 

Det är kul när man tycker likadant nu som jag tyckte när jag beställde för 5 månader sen.
För ni vet, mycket ändras under tiden... och när vi går på mässan så gäller det att 
tänka några kliv framåt så man inte fastnar i det "gamla" tänket. Haha, oj vilket
babbel jag fastnade i nu, men ni förstår nog vad jag menar.

Mosaiklyktorna från Majas har ni sett förut men de är också stora favoriter och
lyser så fint ( passar även som vas/kruka )



Och cocosljuset.... helt underbart ljuvligt med en svag doft av cocos och vanilj.
Sommarkänsla för mig :) Den lilla vita lyktan är även den från Majas cottage och
vi har de förstås i butiken. 


Ett stort lass med evighetsblommor har också anlänt, bland annat den här
fina sommarkransen för endast 95:-


Och ett jättefint lavendelhjärta á 149:- tillsammans med massor av andra blommor.


Igår kom även en stor leverans med textilier igen och förra veckans succé 
fylldes på :)  Vaxdukar i spets, så fina och praktiska. Finns både som rund med 
diameter 150 cm á 95:- och  stor duk 150 cm x 225 cm á 159:- 
Finns även matchande bordstabletter á 39:-


Mängder med godsaker har också kommit och nu finns nykokt marmelad i strut :)


Efterlängtat och efterfrågat av många och nu finns det hos oss igen .
Salt slottsblandning ;)
( vi har förstås vår "vanliga" slottsblandning i strut också )


Och de smarriga jordgubbarna som har blivit en sommartradition hos oss ;)


Midsommarstänger att dekorera med á 20:- st

Ja, det var några av nyheterna som kommit hem. Välkomma till oss och kika på 
allt fint och låt Dig inspireras.

Vi har öppet dagligen HELA sommaren, även  hela midsommarhelgen.
Midsommarfirande på Koängen ( mittemot butiken, på andra sidan vägen )
anordnar Lions på midsommarafton kl 13 - 16

Ha nu en härlig midsommar ( kanhända att jag hinner in hit imorgon igen,
men passar på att önska er det nu för säkerhets skull )

Kramar från Carina

Inga kommentarer: