onsdag 21 november 2007

Pyssel och julmarknad

Snart advent...

åh, vad det är mysigt den här tiden med alla förberedelser. Ikväll har vi haft en pysselkväll hemma hos en väninna till mig. Vi har gjort dörrkransar, mossbollar och vi har druckit glögg och haft det kul.

Min dörrkrans blev inte klar, jag hade plockat för lite enris så det blir till att ge sig ut i skogen igen. Istället så gjorde jag en adventskrans till bordet.









I söndags var vi på julmarknad i Taxinge slott. Hur mysigt som helst och massor med julstämning. Många duktiga hantverkare och mycket godsaker. Hittade ett sååå fint fårskinn i vitt som fick följa med hem.
Har inte hittat nån bra plats till det här hemma, det flyttar runt lite.
Men här ligger det i alla fall i soffan.



Idag har jag provat ännu ett recept ur " Vinterns söta" - det blev pepparkaks biscotti och de hade en strykande åtgång...
När jag kom hem ikväll så var de nästan slut.
Nu ska jag avsluta kvällen med att kika in hos er andra och inspireras.
Tack för att du hälsar på!
Kram, Carina

16 kommentarer:

Skatan sa...

Taxinge...å...där har jag varit på marknad en gång med min syster som bor en bit ifrån. Framförallt har jag FIKAT där : )

Ha en fin dag!

Malin sa...

Vad kul att du kommit igång med bloggen nu och håll bara ut så kommer en hjärtegåva...har inte kommit iväg till posten av olika anledningar...
Låter mysigt med pyssel och glögg, julmarknad dessutom...har inte varit på en enda än men nästa helg ska det bli av...

Kram från Malin

Sussie sa...

Hej, vilken mysig blogg du har och vilken bedårande vovve, här kikar jag in igen. Ha det gott.

Dubbelörn sa...

Så du har varit till Taxinge?! Hade tänkt hinna dit men fasar för folkmassorna *skrattar*. Man ska kanske vara där direkt när de öppnar... Fällen var helt underbar, är också på jakt efter sådan ;)

Måste ta mig en tur till dig alldeles snart *ler*

Kramar

Stina sa...

Vad duktig du är. Fårskinn är ju underbara alltså.:-) Kram

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så jättefin kransen blev som du gjort!!!
Taxinge julmarknad har jag varit på en gång för många år sen, det var ju hur mysigt som helst...
Och vilket fikabord dom hade... Guud vad man kunde äta om man orkade...
Kram
Marie

Dorthe ♥ sa...

Din krans är helt underbar!!!

Kram
Dorthe

Anna sa...

Ååå vad mysigt det låter med pysselkväll och julmarknad!
Adventskransen är toppenfin!

Ha en härlig kväll!
Kram
:)Anna

Unknown sa...

Tack söta för din komplimang! Det gick jätte bra på julmarknaden =) Ha en underbar helg! Många kramar Malin

LantlivsAnette sa...

Vad roligt med en pyssel kväll så där..
Och vilket fint fårskinn du köpt..ett sånt vill jag också ha !!
Ha det så bra Kram Anette

faster atta sa...

Adventskarnsen är jättefin!! Ljushållarna, är det sånna som man sticker ner i kransen?

kram

Stina sa...

Ja, jag ska verkligen försöka dra mig åt ditt håll snart. Puss

Anonym sa...

Här bakas det ofta biscotti, men har inte hunnit prova på den varianten ännu. Får nog bli i nästa helg eller så!

Solsjö - Under en vind sa...

Sååå fint det blev med kransen och ljusen!!! Har aldrig kikat i boken Vinterns söta, men många rekommenderar den...så jag får väl titta efter den....
Önskar dig en skön söndag! Kram!

Jennys Vita Villervalla sa...

Tack för din kommentar hos mig!
Jag trodde att jag var nr.4 som lämnade kommentar hos dig på utmaningen?
Jag tackar så jättemycket för inbjudan/utmaningen, men tråkfia som jag är så jag hoppar över p.g.a tidsbrist...
(Jag hinner helt enkelt ej pyssla med att lägga ut en ny utmaning i gengäld på min blogg.)
Hoppas att du inte blir ledsen eller tar illa upp?
Kram
Jenny

Anonym sa...

cheap jordan
kd 12
air jordan travis scott
hermes bag
golden goose sneakers
ggdb sneakers
hermes
fear of god outlet
kyrie 7 shoes
kd shoes