fredag 22 februari 2008

Vår i luften...


Här har vi en strålande sol idag! Och den är efterlängtad!

Idag blir det lite städning härhemma och ett tandläkarbesök med dottern. Jag kanske hinner tvätta något fönster också för de ser inte roliga ut nu när solen skiner!

Här visar jag lite vår från min andra butik



Härligt med lite färger igen! ( i alla fall på kläderna )


Marinblått, rött och vitt. Svensk sommar!



Jag har smygit in lite heminredning där också men bara i liten skala.


Här står ett gammalt ekskåp som är kvar från tiden när jag ville ha allt i gammal stil och då gärna ek. Än så länge har det klarat sig från vit färg, men det är bara en tidsfråga...


Det är nog tur att ni inte kan höra mig när jag sitter här vid datorn! Alldeles nyss fick jag ett mindre utbrott, jag ropade på dottern och talade om att jag håller på att bli galen på datorn!
Den lever sitt eget lilla liv, gör lite som den vill, blandar stilen på bokstäver hur som helst och hoppar mellan raderna!
Jag fick svar på tal av henne!
Datorn har ingen hjärna men det har du! Precis så sa hon till mig och sen visade hon vad jag hade gjort för fel. Så nu ska jag försöka komma ihåg till nästa gång...


Den här kudden fick också följa med mig hem när jag var hos Kicki - Min skattkammare.
Jag såg den när jag var hos henne före jul och sen har jag inte kunnat släppa den i tankarna.
Tur att den fanns kvar och väntade på mig!


Ha nu en riktigt skön helg!

Kramar från Carina


16 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vilka härliga vårpasteller du visar.Man blir på nåt vis gladare av alla dessa färger.
Vad fint du verkar ha det i din butik.
Kram ewa

Tea Kristin sa...

Flotte bilder!! Deilige farger på klærne! Jeg liker spesielt godt det røde og hvite!! Gleder meg til sommer!!! :)

MiaMaria sa...

Me så vackra bilder från butiken....Och glasklockan är ju så fin.

Skön helg!
Miamaria

LantlivsAnette sa...

Åhh...så mycket fint du visar...och du..den kudden den var fin den,tur att den fanns kvar !
Kram Anette

n o r d i n g å r d e n sa...

Men, har du ännu en butik! Så mycket fint du har men var försiktigt med det fina ekskåpen, vete sjutton om jag hade målat det, köp hellre ett annat vitt! Många snygga detaljer och vilken fin kudde från Kicki och den glaskupan, ngt jag är på jakt efter, en lägre och ngt vidare, är det ngt som finns ny tro? Ha en skön söndag! Mari.

Solsjö - Under en vind sa...

Så vårfrsächt i butiken!!!

DEn där kudden var verkligen fin!!! Å´kupor är jag vansinnigt svag för.....

Ha en fortsatt skön söndag! Kram!

Anonym sa...

Verkligen mycket fint.:-) Kram

Carina sa...

Åhh, jag vill så gärna ha en glaskupa, säljer du sådana i butiken? jättefina saker du har. Kram Carina

Dubbelörn sa...

Har inte heller riktigt hängt med i dina butiker!!??? Har du två st? Var håller du till med kläderna ?

Kramar

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

ja, vilka härliga vårbilder!!!

Vårkänslorna bara spirar!!

Vilka söta små ting, med..underbar glaskupa, söta ljuslyktor!!

Vart köper mabn stenen nånstans...har tittat på de förr..så fina!!

Kram Millan

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Kudden med, glömde ju säga ...kudden är ju alldeles ljuvlig ju!!!!!

Ewa sa...

Hej Carina, och tack för din fina hälsning!
Synd att ni har regn, men man ska ju ha lite av det också emellanåt. Snart ska ju allt nere hos er orka börja spira och gro, så det är väl i förberedande syfte!
Ja, brickorna vart inte så dumma, och de var kul att fixa. Stolen har jag målat klart. Den ska bara shabbas till lite, lackas och waxas. Synd bara att man inte har någon bättre lokal att vara i. Dammar och skräpar så.
Vad har du för vovve? Hade hundar tidigare, och saknar dem verkligen.

Länkar till dig. Hoppas det är ok?

Ha en underbar dag. Skickar lite sol ner till dig.

Kram
/Ewa

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Tack för rara om om Sessan!

Jo , är väldigt sugen på "Hem Luva Hem" stenen, men skulle du kunna maila mig alla de olika alternativen...se vad det fanns mer för fint!!
Ha en härlig dag!!
♥Kram Ia & Millan♥

millan.orrben@hotmail.com

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Jaha, du har två butiker!!! Det vra inte dåligt...och mycket fräscha kläder ser det ut att vara.
Man behöver lite färg så här års, det värsta är att man ser så blek och tråkig ut nu...iaf jag.
Kram
Marie

Min Skattkammare sa...

Kikar in och säger Go´kväll!
Jag är så trött nu, ibland är man bara det.....gäsp!
Är du nöjd med kudden? Den är så fin, jag hoppas hon snart får inspiration att sy fler!
Må så gott, vännen!
Kram Kicki

Smultronstället sa...

Hejhej

Nä jag förstår att du inte har hunnit pyssla åxå, du verkar ju ha häcken full,fniss. Det blev kanske lite tokig formulering ,men du fattar nog vad jag menar.

Javisst e de härligt att vi är så närma våren jag har börjat titta så smått efter kläder men....ja...de sitter inte alltid som jag vill...hm..konstigt.

Ha de gott
Kram M