torsdag 29 maj 2008



Hej alla bloggvänner!


Vad härligt det är med solen och värmen! Jag hoppas att ni alla får ta del av solen nu i vårt avlånga land. Bloggandet kommer lite i skymundan nu när jag vill vara ute så mycket, men vad jag har förstått när jag kikar in hos er andra så är det lika för alla.


Men ni är så rara med era kommentarer och mail, de värmer ända in i hjärteroten.


Igår var jag iväg till vår lokala handelsträdgård och handlade lite mer.




Det blev bl a lite kryddväxter. Lagerblad, timjan, oregano och citronmeliss får samsas i krukan. Det är så gott med färska kryddor.


Köpte även en stor fin hortensia. Hittade en gammal kruka hemma som fick en släng av penseln.

Förebild.




Och vips så är den lite roligare!






Vi har en stor rosbuske på gården som har stått där i alla år, tror den heter midsommarros. När vi flyttade in i huset för drygt 20 år sen så var det en liten pytteplanta men den har växt och blivit stooor. Oftast brukar den blomma vid skolavslutningen och så gott som varje år brukar jag fota barnen med rosen i bakgrunden i samband med avslutningen. Nu är den redan översållad med knoppar och igår slog första blomman ut!


Snart är det helg igen! Och det ser ut som sommarvärmen ska fortsätta i flera dagar till.


Härligt!


Jag väntar hem en hel del varor som behöver packas upp! Alltid lika kul!


Från och med nästa vecka har vi öppet dagligen.


Juni och augusti: dagligen 12 - 16


Juli: dagligen 12 - 17


Och nu i helgen har vi förstås också öppet!


Lördag och söndag 12 - 16


Varmt välkomna!




Nu ska jag ta med mig kaffemuggen och gå ut i solen en stund.

Ha det bäst!

Kramar från

Carina


6 kommentarer:

Anonym sa...

Godmorgon i sommarvärmen! Jag gör ett nyt försök med ett inlägg. Mitt förra "försvann"!!?? Vilket fint änglapotpurri du visade - där ligger man i lä, men jag är så stolt över min fina i vardagsrumsfönstret från din mysiga butik. Vilket fint Morsdagsarrangemang du fick! Själv fick jag av vår hemmavarande dotter en jättefin vit, tror det är potatisblomma, på stam som jag har planterat på framsidan - blev så fint. Kan ej visa nu. Jag har bakat din goda rabarberpaj, bl a till Morsdag - så god!! Ska nu iväg och handla lite, ev "Rustamuffinsformar" m m, blir så inspirerad av alla. Ha nu själv en härlig dag!! Kram Birgitta

Anonym sa...

Visst är det så att man har lite mindre tid att blogga runt.
Det är så mycket ute inne o på jobbet.
Lite varmare har även vi fått och jag hoppas verkligen att det håller i sig.Må så gott
kram ewa

Anonym sa...

Mm vad jag blir inspirerad :)jättefint gör du o skriver lagom mycket o gulligt Tack för D :)
Kram Elina..

ängeln i vitt sa...

Halloj Carina!
Visst är det ljuvligt att äntligen kunna vara ute i sol och värme, bloggandet får då komma i andra hand. Vi är nog alla på det klara med det och vi vet ju att vännerna finns där kvar :=) Krukan blev så mycket finare i vitt. Nu ska jag dra till Örebro och inhandla dynor till soffan.

Ha det gott
Kram carina

Nicole sa...

Så fina krukor och blommor du visar. Visst blev den mycket finare krukan då den fått en omgång vit färg på sig! Hortensior är också underbara.Midsommarrosen brukar också kallas för Finlands vita ros här hos oss. Ha det bra i solen!

Sara sa...

Krukan blev jättefin i vit skrud. Vad smart att plantera örter ihop sådär, tar nog och kopierar det. Ha en fin helg.
Kram Sara