onsdag 21 maj 2008


Hoppas ni har det bra! Här har vi äntligen fått lite värme i luften och det känns skönt att vara ute igen. Regnet har gjort nytta, ogräset växer så det knakar men det tar jag itu med en annan dag.
Idag har vi födelsedag här i huset. Näst äldsta sonen, Mattias fyller 21 år! Hjälp, hur har det gått till? Var tar åren vägen?

Det blir bara vi i familjen som grattar honom idag, födelsedagsbarnet har träning och har inte tid att vara hemma. Övriga gratulanter kommer imorgon kväll. Det är bra, då kan vi smaska på gott fika 2 dagar i rad. Smörgåstårta efter jobbet var ett önskemål så det har jag fixat.




Sen blir det jordgubbar och glass.

Pelargonen på bilden fick jag av en gullig väninna som var hos mig i förra veckan och den är alldeles full i knopp!


Och i måndags kom ett efterlängtat paket på posten. Jag har beställt en helt underbar väska av vit spets. Jag är så glad och mallig över den. Kommer att användas flitigt i sommar.




Jag är sugen på att beställa en linnefärgad också, så det blir nog en ny beställning snart. Hon gör även supersöta små sminkväskor. Kika in hos henne så får ni se.

Vi har fått hem stora fina zinkhjärtan som jag vill visa. Här hänger det på en dörr men det är även fint att hänga i fönstret.


Det är ca 35 cm högt och ungefär lika brett, pris 185:-

Jag har fått 2 utmärkelser de senaste dagarna som gör mig både rörd och överlycklig.

Tack Lea med bloggen Leas lantliga och Sara med bloggen Vägen till drömhuset för er rara omtanke!





Jag väljer att skicka den vidare till alla ni därute i bloggvärlden!

Nu har jag ju varit igång med bloggen i ett halvår och jag tycker bara att det blir roligare för var dag. Det är så kul att kika runt hos er alla lite då och då och jag blir så glad för alla kommentarer och hälsningar som ni lämnar. Jag försöker svara alla även om det inte blir på en gång. Och det är Ni som gör det sååå kul!

Och har ni upptäckt Bloggkoll? Det är helt suveränt, det sparar en hel del tid och nu behöver man inte missa någonting. Vill du läsa mer så klicka på plus - tecknet uppe i min högerspalt.

Och du vet väl om att du kan lämna ett litet spår av dig i kommentar-rutan även om du inte har egen blogg? Bara att klicka i anonymrutan när du skriver.

Nu ska jag gå ut i solen en stund. Köpte nya Drömhem o Trädgård när jag var ner till affären så det blir nog lite kaffe och läsning.



Ha det bäst!


Vi ses snart igen.


Kramar från


Carina

11 kommentarer:

Dubbelörn sa...

Jag älskar liljekonvaljer!!

Har så svårt att acceptera att vår son bli 18 i sommar... vill inte heller det ;).

Kommer på torsdag nästa vecka. Har tid 945 o vet 1100. Skulle vara glad om vi kunde träffas vid 12? då kunde jag plocka upp mina "lagtundangrejer" *fniss*.

Kramar

Magdalena sa...

vakker blogg...
I LOVE IT! ~~
klem, magny

Sara sa...

Åh en sådan jordgubbsskål vill jag ha, dem är så fina!
Grattis till sonen!
Kram Sara

Anonym sa...

Vilken vacker liljekonvaljbukett!Grattis till födelsedagsbarnet! Vår son blir 27 i sommar och det är helt otroligt - jag håller med dig, åren går fort....Det är alltid så roligt att läsa din blogg. Vilket fint hjärta du har i butiken. Jag kommer snart igen! Är så jätteglad över den fina ängeln jag köpte hos dig. Ha det så bra nu!!
Kram från Birgitta

Min Skattkammare sa...

Underbara liljekonvalj.....som man älskar den!
Vilken söt väska och zinkhjärtat är kanonfint!
Vi tänkte komma tisdag 3juni, är du på plats då? Vi hörs igen.....
Smaska på bara....hi hi!
Massor av kramar!
Kicki

faster atta sa...

Jordgubbar och glass... så sötsugen jag blev nu!!! Det är inte snällt att frestas så... ti-hi..

Frida sa...

Vilken underbar bukett med liljekonvalj du har plockat. En sån väska skulle man haft, väldigt fin!
Kram frida

Solsjö - Under en vind sa...

Gokväll!! Var ska man börja....har missat lite också ser jag!

Vilken söt väska!!! Underbara blomster och kungligt besök dessutom! Hoppas att födelsedagsfirandet blev bra!

Grattis till dina utmärkelser också förstås!

Önskar dig en riktigt skön helg! Stor kram!

Helena Sjögren sa...

Ja de små liven blir stora. Åren bara springer i väg, fort som attan går det knappt man hänger med.. Va gott det ser ut med jordgubbarna , såg de stod och sålde utanför coop i dag blev lite sugen. Får ta och lyxa till till helgen. Ha det gott !

Anonym sa...

Vilket härligt inlägg i bloggen, först den underbara skålen med jordgubbar som fick det att vattnas i munnen;-) och sedan den helt ljuvliga väskan!! Tänk vad snyggt med den i sommar till kläder i vitt, svart och linnefärg... Hm, fick lite "vill-hagbegär" nu på både skål och väska....:-)
Kram

Anonym sa...

Ja, man kan undra var åren tar vägen. Min ene son fyller 21 år imorgon:-)
Kram