fredag 18 juli 2008

En ros till er alla...



Vad kul att så många ville vara med i utlottningen! Jag önskar att jag kunde skicka en vinst till er alla! Men det här ger mersmak så det kommer nya utlottningar så småningom!

Det blev kära mannen som fick dra en vinstlott igår kväll efter kl 22...



Här ligger alla lappar med era namn samlade!


Grattis till Nettan!


Nettan har bloggen Bjurtjärnsvillan

Den hemliga vinsten är ett halsband från Pearls for girls







Hoppas det blir till glädje för dig!

Maila din adress till mig ( carinaharju@slottsboden.com) så kommer det med posten!


Och idag är det fredag igen!


Önskar att vi kunde dra i handbromsen så tiden saktades ner lite grann! Hoppas ni tar vara på dagarna och njuter av sommaren.

Idag bjuder jag er alla på en superdupergod kaka som min mamma brukar baka!

Jag delar med mig av receptet så ni alla kan testa den!







Rabarberkaka med vit choklad


3 ägg, 3 dl socker, 100 g smör, 1½ dl mjölk, 4½ dl vetemjöl, 1 msk vaniljsocker, 2 tsk bakpulver, 3 medelstora rabarberstjälkar, 2 msk strösocker, 1 msk Maizena majsstärkelse, 100 g vit choklad


Vaniljvisp


Sätt ugnen på 175 grader. Smörj och mjöla en form med löstagbar kant, ca 24 cm i diameter. Vispa ägg och socker. Smält smöret och rör ner mjölken. Blanda med äggsmeten. Sikta mjöl, vaniljsocker och bakpulver och vänd ner i smeten. Skiva rabarbern och vänd i socker och maizena. Hacka den vita chokladen grovt. Vänd ner rabarberbitarna och den vita chokladen i smeten. Häll i formen. Grädda på näst, nedersta falsen 45 - 50 min. Stäng av ugnen och låt kakan stå på eftervärme i 10 min. Låt svalna och lossa från formen. Servera med vaniljvisp.


Mumsigt värre!





Vad ska ni hitta på i helgen?

Jag ska åka på loppis med en kompis imorgon bitti innan det är dags att öppna. Ska bli sååå kul!

Hoppas förstås på något roligt fynd!

Ha nu en riktigt skön helg!

Vi hörs snart igen!

Massor med kramar

från Carina

10 kommentarer:

~~*Pennyshouse*~~ sa...

HEj!

vilket underbart halsband...Grattis till vinnaren!

Roligt med loppis.
hoppas du gör många fynd.

nu önskar jag dig å dina kära en underbar helg...en regnfri sådan.
Kram nilla

Skafferi Med Sjöutsikt sa...

Asch att jag inte vann, för det var väldigt fint pris!

Bättre tur nästa gång :-)

Hoppas du fyndar på din loppistripp!

Ha en trevlig helg//L

Anonym sa...

Hej Carina!

Tack för armbandet,sitter som en smäck på handleden vareviga dag. Jag tittar förbi nån dag nu när jag har semester. Nu ska kika lite mer på din blogg :-)

Kram / Anette, ängeln i vitts syster.

Nettan sa...

Ibland har man tur =0) !!
Vilket pris jag vann, helt underbart.
Tack så hemskt mycket Carina.

Har mailat dig, min adress.

Trevlig Helg...
Kram, Nettan

Vit Spets sa...

Åååå ett stort Grattis till Nettan för den ack så ljuvliga vinsten, halsbandet var otroligt vackert!
Roligt för dig Carina att övriga familjen har kommit hem - jag har skickat paketet idag...jag måste säga att den svarta väskan blev kanon, jag är själv supernöjd med blixtlåset - du får den nog på måndag, nyfiken att höra vad du tycker...
Kramis
//Siv

Lilla huset på prärien sa...

Åh vilken lyckans tjej som vinner detta vackra halsband! Stort grattis till henne.

Själv har jag precis landat efter en vecka i Dalarna så mest troligt kommer jag ta det lugnt i helgen... om det inte dyker upp någon rolig loppis försås :)

Kram Jenny

Sara sa...

Vad synd att jag missade utlottningen. Halsbandet var jättefint!
Kram Sara

Sallys hus sa...

Oj det där lät smaskens!!!
Mums och slurp......måste testa!!!
Vi har ju en hel åker!! med rabarber....

Hur har du det på må o tis???
Jobbar du då????
Ska höra med Örnis om vi ska sammanstråla i din butik då...

Kram katarina

Anonym sa...

Vilket underbart halsband. Grattis till vinnaren.
Har skrivit upp det smarriga receptet. Måste man ju testa.
Praktfulla blommor har du också.
Ha en bra dag.
Kram

Min Skattkammare sa...

Så mycket man missar när det är bråda dagar! Utlottning på ett så fint smycke, grattis till vinnaren!
Och kakan låter väldigt god, det blir nog till att prova!
Vilken blomsterprakt du har i dina blomsterlådor.....underbart!
Må så gott i sommaren!
Kramar Kicki