söndag 20 juli 2008



Loppisfynd!

Tänk att det kan vara så roligt att få gå på loppis och fynda lite grann! Igår morse åkte jag och 2 väninnor iväg på en liten loppissväng innan jag skulle öppna butiken. Hittade flera roliga saker som jag inte visste att jag behövde!

Några av dem går inte att visa upp än, de måste få sig en släng av målarpenseln först.



Men den här söta porslinsskärbrädan från Gustavsberg behövdes bara diskas upp.





En söt liten pall, den ska förstås också målas.



Det fanns massor av gamla fönster i olika storlekar. Jag köpte bara 3 st, har lite olika idéer om vad de ska användas till. Ångrar mig såklart att jag inte tog flera, men men...

Ett litet silverfat kan man aldrig få för många av...

De andra grejerna har jag inte fotat än, men det är lite slipjobb med dem och så behöver de doppas i färgburken. Jag ska ta itu med det senare i veckan.

Stolarna som jag började med i förra veckan är i alla fall färdiga och de blev som nya!

Idag har kära mannen slipat bordet så det ska målas här i veckan. Visar bilder sen när det är klart. Idag blev det bara ett kort inlägg, men jag är snart tillbaka igen.

Linnéa väntar på altan, hon har bakat och fixat kaffe. Ska bli spännande att se vad det bjuds på!

Ha en härlig start på veckan och hoppas solen skiner på er!

Kramar från

Carina

15 kommentarer:

Mamma C sa...

Söta loppis saker du hittat. Fönster är så snyggt, undra vad du har tänkt göra med dom.
Kram Mamma C

Anonym sa...

nej du mamma, choklad bollar tackar väl ingen nej till :-) ha så kul imorgon, medan man själv får ta över affären för att jobba och slita hela dagen! huuha :)

Nettan sa...

Skärbrädan & alla saker du hittat på loppis är jättefina.
Ska bli kul & se vad du hittar på med fönstren !!

Ha det gott..
Kram,Nettan

C De-sign sa...

Fina saker du har fyndat! Alltid lika kul med loppis! Undrar vad du ska hitta på med fönstren? Ha en fin sommrvecka!Kram fr C

Sallys hus sa...

Hallå där!

Vi kommer i morgon...runt kl. 11 skulle jag tro.
Vad kul det vore om du hade tid att gå o ta en fika med oss.
Ska bli så kul att äntligen få se din mysiga butik.
En sån skärbräda har jag också precis köpt på loppis....
Du kanske kan ge oss vägbeskrivning till loppisen när vi kommer till dig......det har blivit mitt nya stora kall här i livet.....att släpa hem en massa gamla grejjer...:)
Ses i morgon då.
kram

Sara sa...

Vad roligt med en loppisrunda och fina fynd fick du med dig hem. Skärbrädan var gullig.
Kram Sara

Living by Milla sa...

Vilka fynd du gjorde! Skärbrädan är ett kap och fönstrena är såå charmiga, vill också ha!:)

Ha en bra vecka!
kram Camilla

Dubbelörn sa...

Ska bli så roligt att träffas igen o dessutom med tillskott av en riktig Rugguggla *asg*.

Fast Ruggugglan tillhör mina favvisar , precis som du...

Kramar

Carina sa...

fina saker du fyndade på loppis,vilken loppis har sådana fina fönster kan man få vägbeskrivning?
Carina

Liten Bod sa...

Precis en sådan skärbräda skulle jag också vilja ha! Sån tur du hade! Pallen och fönstret var också fint. Jag slipar och målar här med så det dammar och skvätter! Kram, Tina

Majas mammelucker sa...

Hejsan!
Hoppas allt är bra..här är det toppen solen skiner och jag med den...hihi...ser att du har samma projekt som jag här hemma ...
måla bord och stolar....
det blev lite bänkar och ett litet bord oxå..det är så kul när man väl får igång målapenseln så dansar den bara på..
Vilken tur du hade som hittade så mycket fint på loppis..visst är det mysigt med gammla fönster..man kan aldrig få för många..
Ha en skön vecka! Kram Maria

Anonym sa...

hej tjejen! vad fina saker du hittat, är sååå avundsjuk på din skärbräda! tänk att man fortfarande kan hitta dem på loppisar, jag bara letar och letar men hittar ingen :( hoppas allr är bra med dig :)

ps. jag har bytt adress till bloggen, så nu heter webadressen samma som bloggen, alltså www.vagentilldromhuset.blogspot.com :) stor kram till dig!

Sallys hus sa...

Bara lilla jag som är här och tackar för en trevlig dag!
Hittade några små fynd...:)
Jag kom inte hem förns kl. 18.....ler...
Kram kram

Stina sa...

Väldans fina saker.

Ja, men då måste ni ha åkt förbi min i Bjursås. Fast det stor stängt på den idag.
Nästa gång får ni klampa in...även om det står stängt. Hör du det kråkan?
Puss

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej vännen!

underbara fynd....nyfiken på det som ska bli vitt.

Kram Nilla