måndag 18 augusti 2008

Måndag morgon och här är det skolstart för Linnéa. Oj, vad fort ett långt sommarlov går!



Susanna har fortfarande en vecka ledigt innan hon börjar andra året på gymnasiet.


Hösten knackar på dörren och vi tänder ljus vid frukosten, sitter och pratar en liten stund och försöker få en mjuk start på dagen.



Den här fina lampetten hänger mellan altandörren och köksfönstret och den har jag köpt här!


Ljuslyktor kan man aldrig få för många av enligt mig.



Här är ett loppisfynd som får stå framme nu när det har smygits in lite rött i köket.




Närbild på kaffekvarnen och ser ni den söta tesilen i porslin? Den fick jag nyligen av min mamma, hon undrade om det var nåt jag ville ha? Klart jag ville!
Den virkade spetsen är ett loppisfynd.



Den här söta dockan har jag väckt från sin Törnrosa-sömn, hon har legat undanstoppad i garderoben ett tag, men nu fick hon flytta in i köket igen. Jag köpte henne från Märtas Bod i Västerås för ett par år sen och tycker att hon är så himla söt!


Ja, idag är det måndag igen och tänk, jag tycker det känns rätt bra att ha en ny vecka framför sig!


Jag ska fortsätta med att packa upp varor och försöka få plats med allt på lagret. Vi väntar hem en leverans med massor av fina blommor och förhoppningsvis så kommer den idag. Inga riktiga blommor förstås, utan såna här som man kan "glömma" bort ibland och ändå är de lika fina hela tiden!
Vad ska ni göra idag?

Avslutar med en bild på en fin vas som kom hem i förra veckan i 2 olika storlekar.




Ha nu en bra start på veckan och tack för alla rara kommentarer och hälsningar som ni skriver!

Kramar från

Carina

9 kommentarer:

Vit Spets sa...

Hoppas morgonen blev lugn! Jag har oxå tänt ljus nu på morgonen, vi skall sitta & tittar på film i regnvädret...vi börjar skolan nästa måndag!
Blir du less på tesilen...så vet du vart du kan skicka den *fniss*
Kramis
//Siv

Dubbelörn sa...

Önskar dig också en bra vecka. Sonen börjar mjukt imorgon... sedan blir det äntligen ordning här hemma ;).

Vädret är så höstlikt o trist så det är väl bara att ta itu med inomhussysslorna nu.

Kramar

Min Skattkammare sa...

Ja....huuu...vilket regnande, att det aldrig kan vara så där lagom. Men svamparna växer....har ni fina svampskogar hos er?
Oj, vad du packar upp saker...hi hi.....det bevisar att du säljer så det knakar! Visst är det roligt, alltid är det något man glömt att man beställde som överraskar!
Ha det toppen idag trots ruskväder!
Kram Kicki

Mamma C sa...

Hoppas du oxå får en bra vecka. Att du får plats med allt som ska plockas upp.
Kram mamma c

Silhuetten sa...

Hej Carina!
Madde började gymnasiet idag, herregud vad fort det går. Jonathan började sexan och är nu stora karln. Jättemysiga bilder som du lagt in och jag ser fram emot ett besök hos dig i veckan. Det låter spännande med allt nytt som du packar upp.
Ha en skön vecka,Kram Tina

Sara sa...

Hejsan

Här har barnen börjat skolan idag, skönt med rutiner igen. Fina bilder du visar.
Kram Sara

MiaMaria sa...

Hej!

Här börjar skolan idag och jisses så snabbt det har gått......

Fin vägglampett....håller på och testa någt liknade själv vi får väl se om det blir någt i slutändan.....

Vilken söt vas....

Och kvarnen i rött är ju underbar....

Här är det dags för fotbollsmatch..ska sätta på mig ordentligt annars fryser väl man ihjäl...........

Må så gott denna vecka!
MiaMaria

Mjuka sa...

Vilken fin kaffekvarn!! Har aldrig sett någotn röd, helt underbar
kramar M

LantlivsAnette sa...

Gomorron !!
Åhh vad fina saker du visar !!
Jaa, tänk att skolorna börjar nu igen , här börjar dom på Måndag..
Jag tror att jag också ska tända lite ljus nu till frukosten , det är så ruggigt ute det bara regnar..
Kram Anette