fredag 14 augusti 2009

Lite nytt hemma...




Förra veckan när vi var i Nora hittade jag en hel del som fick följa med hem.

Den här roliga, lilla "tången" eller vad det är fastnade jag för, jag vet inte riktigt vad det är...
Damen som sålde den sa att man använde den till ljusvekar förr, men jag förstår inte riktigt hur?

Charmig är den i alla fall!



Brickan är också ett fynd, passar till lite av varje.

Och ser ni manchetterna på ljusstakarna?



De kom med posten från en gullig kund och rar vän och jag blev så himla glad!
Tack vännen!



Köpte även en "stor" bricka, det går alltid åt!
Först tänkte jag måla om den, men nu har jag bestämt att den ska få vara så här ett tag.
Jag gillar den här linnebeiga färgen, allra helst nu mot hösten.



Stolen har ni redan sett en glimt av, men här är den i sin helhet.
Jag blev så inspirerad av den, så nu klipps det för fullt i servetter igen. ( Det var nåt år sen sist!)

Nu blir det decopage lite här och där.

Och idag är det redan fredag igen!

Vad har du för planer i helgen?

Mig hittar ni som vanligt i Slottsboden,
vi har öppet 12 - 16 veckans alla dagar nu i augusti.

Hjärtligt välkomna!

Kramar från

Carina

13 kommentarer:

Levindas Värld sa...

Hej!

Vilka vackra ljusmanschetter! Jag har några liknande som en vän till mig sytt upp, de är verkligen supersött att dekorera ljusen med :)

Stolen din var väldigt vacker och romantisk med decoupaget, för övrigt en precis likadan stol som jag har på min balkong.

I helgen blir det jobb för min del... Ska iväg till 12:30 idag och jobba kväll och lika är det lördag och söndag. Men ska försöka hinna med lite pyssel hemma innan jobb :)

Ha en fin fredag och helg!

Anonym sa...

Vilka fina brickor du har hittat, jag har köpt en liknande man rund och en glasskiva i.
Så fin stolen blev, jag sågg nog all tden i ditt förra inlägg men då var jag så "ivrig" på den fina boken som du visade, som jag för övrigt har beställt till min butik.

Min helg väntas det en överraskning men lite loppis hoppas jag att jag kan besöka.

Kram Pernilla

Marita sa...

Hej! Tången du fyndat använder man till att knipsa av ljusvekarna när de är för långa. Ljusen ska dock ha varit tända först och sedan släckts. Skulle kunna förklara bättre nästa gång jag kommer till din underbara butik.
Vilka fina fynd du gjort! Skulle kunna tänka mig att fylla mitt hem med varenda sak!! De vackra muggarna med ängeln på är helt underbara! Kram!

ängeln i vitt sa...

Halloj Carina!

Himmel vilka söta ljusmanschetter. Och brickorna sen... jag har båda två haha. Målade mina efter några månader och blev supernöjd. Till den lilla brickan skar jag även ut ett spegelglas och la i. Stolen är jättesöt.....och vet du, jag har 4 stycken såna stolar haha. Tänk vad lika i smaken vi är du och jag... tom samma namn har vi haha. Sedan så har du redan hunnit bläddra i boken... suck, jag väntar fortfarande på min. Jag skulle ju på party till Ingela och Petra men var tvungen att tacka nej då jag jobbar hela helgen ja, det gick inte att få ledigt... surt.

Ha det gott vännen och kram på dig / Carina

Min Skattkammare sa...

Hej Carina!
Så himla mysigt det ser ut att fika hemma hos dig, alltid så fint dukat med gott kaffebröd!! Mums!
Vi åker till mässan på fredagen, och självklart att vi måste fika, det har ju blivit tradition numera! ;o)
Min helg blir nog lugn, men vi planerar en tur mot Värnen och Läckö slott.....vi får se.
Ha det så bra, vännen!
Kram Kicki

Patricia sa...

Åh vilka fina fynd du gjort!

Saxen klipper man vekar (ljus eller fotogenlampa)med efter de brunnit och de sotiga vekarna ska samlas i den där ovala saken på saxen... =)

Har du fortfarande galgar kvar???? Trodde jag fick de sista av dig...ha ha... men om du hittar några tar jag tacksamt emot dem om du vill bli av med dem... =)

Här är det kräftskiva som gäller i helgen, ute i brors stuga med egenfiskade svenska kräftor...lyxigt värre...och ska bli sååå gott!!

Ha en skön helg!
Kram Patricia

Sjabbig men chic sa...

Vilken söt stol! Och brickan är underbar och ska absolut vara i den färg den är tycker jag.

Kram Lisa

Uttan sa...

Så fina fynd du gjort.
Men så söta kaffe muggar du har,visst jag har redan alldeles för många muggar men de var verkligen söta.Säljer Du sådana?
Ha en bra Fredag!

Kram!

Uttan sa...

Men jag menar Ha en bra Lördag!!!Naturligt vis.
Nej nu måste jag nog försöka gå och lägga mej och sova en stund....
Kram!

Marie sa...

Så mycket vackert, och de små rosorna på den vita enkla stolen - helt perfekt. Kram

Photo by Maria sa...

Ramlade in här genom Uttans blogg..
Vilken fin blogg du har..

De där muggarna med änglarna var verkligen fina, ja resten du har på bilderna med förstås..

Hit kommer jag fler gånger..

Kram
Mia

Anonym sa...

Hej, var är brickorna ifrån? Jätte fina!! Vet du vilket märke det är?? Skulle vara jätte glad om du kunde svara :). Kramar Linda

Lissboden sa...

Jättefin bricka och ljusmanchetter. Jag tycker att den är fin som den är, synd att måla allt vitt.
Jag var på väg till dig idag men jag vet inte var tiden tar vägen och det var lite mycket här igår men jag kommer så fort jag får tid.
Ha en bra vecka!
Kram/Maria