onsdag 30 september 2009


Ett hjärtligt inlägg...



Ett hjärta av kärlek. Igår blev det lite pyssel en stund.
Nu har jag plockat av all kärleksört som fanns ute och gjort kransar och hjärtan av dem.
Jag måste nog åka en sväng och handla några nya plantor,
om jag vill göra mer.


I måndags kom en hel pall med keramik hem till butiken.
Massor med fin keramik, design Hanna Svensson.
En ny "hjärt-serie" som jag tycker mycket om!


Söt hjärtformad skål som kan användas till lite av varje.
( Vi har även fått påfyllning av hennes vita "prickiga" serie och "ängla-serien,
samt några nyheter i dessa )



Helt underbara muggar!
De är lite "formade" , ser ni att det är ett litet "veck" mitt på hjärtat?




När man häller i kaffet så blir det ett hjärta!!!

Visst är de läckra?



Här har vi haft ett par kalla nätter med frost, men dagarna bjuder
fortfarande på sol. Än kan man sitta ute på altanen och mysa.
Fårskinnet är på plats och några extra plädar!

Fyndade flera fina örngott med spets och broderier förra veckan
och de hamnade ute i soffan.

Tack till alla er som kikar in här!
Önskar er alla en riktigt bra dag!

Nu ramlar det in nya leveranser med varor hela tiden, en pall från IB i Danmark
väntas på att bli uppackad. Jag har inte en aning om vad som är med i den sändningen än,
förutom en hel del fina dukar i olika storlekar som ligger överst.

Så det ska bli spännande!

Idag, onsdag har vi öppet i Slottsboden 16 - 19

Hjärtligt välkomna!


Kramar från

Carina












7 kommentarer:

Vit som snö sa...

Vilken fin keramik! Det såg så sött ut med kaffet i hjärtform!
Jag har sett fler som bundit kransar av kärleksört, såå fint! Jag måste plantera ett par så jag får göra såna nästa år!
Kram Cilla

Photo by Maria sa...

Vilka mysiga muggar och småskålar.. Mycket fina..

Ha en bra dag..

Kram
Mia

Assi sa...

Så roliga och vackar koppar!
Assi

Lissboden sa...

Vilken fin krans du gjort igen. Jag har lite kärleksört kvar som jag absolut måste göra en krans av nu i sista stund.
Koppen med kaffe var så fin. Den ser verkligen inbjudande ut.
Skönt att höra att det är fler som har fullt upp med att packa upp varor. Visst är det kul!
Ha en fortsatt fin vecka och lycka till med försäljningen!
Kram/Maria

Vita små hjärtan sa...

Hej!!!
Så fint, jag älskar hjärtan....
Ha en bra helg vännen!
Kram Agnetha

Vit som snö sa...

Så kul att du gillade receptet på äppelkakan, den blir ju så krämig o god tycker jag. Jag tror det urspungligen kommer från Ica-kuriren. Lite spännande är det att lämna ut recept, man vet ju aldrig om man är ensam om sin smak:-)
Kram Cilla

Patricia sa...

Jag stod i kväll o var sugen att kapa mina kärleksört och göra något fint men hade inte hjärta att ta av dem, men i morron ska jag ta in några för att pynta lite fint till helgen här inne i alla fall... =)

Hjärta muggen var ju för rolig...just för att det blir ett hjärta av kaffet... hi hi.

Ha en skön helg!
Kram Patricia